Avatar billede simm Nybegynder
09. august 2006 - 14:11 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Webhoteller til erhvervskunder

Hej,

Jeg søger nogle der har erfaringer med gode webhoteller til erhvervskunder.

Billigselskaber som Cliche, UnoEuro og BOne er fravalgt på forhånd
Vores webhoteller er lige nu placeret hos hhv. Rackhosting og Wannafind.

Grunden til vi sonderer terrænet er at vi ikke er 100% tilfredse med vores nuværende leverandører.

Rackhosting har massivt rod i deres fakturaer, sender os fakturaer vi ikke skal betale, glemmer at registrere domæner og rokerer servere i tide og utide, hvilket betyder at vi må omkonfigurere vores CM-systemer. I starten ydede de kanongod service, men de er faldet af på den.

Wannafind har god service, men er ufleksible omkring serverkonfigurationer.

Løsningen ville selvfølgelig være at hoste hjemmesider selv, men det kan vores økonomi endnu ikke helt bære.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2006 - 14:15 #1
Lidt af hængig af prisen så bruger jeg professionelt Scannet og TDC
Avatar billede superbent Nybegynder
09. august 2006 - 14:17 #2
simm: Jeg er selv erhvervskunde hos www.csg.dk og den service jeg indtil videre har fået, er jeg meget tilfreds med. Jeg har nogen besteme scripts som kræver specielle server konfigurationer, samt har jeg nogen cron jobs kørende også, alt sammen uden problemer. Jeg har også været kunde hos Wannafind, og syntes at de var rigtige gode med oppetid og meget mere, men da det kom til mine specielløsninger, var de ikke til at hugge eller stikke i.
Avatar billede whee Nybegynder
09. august 2006 - 14:20 #3
Elitehost henvender sig til erhverv og til dem der vil have lidt mere.
Der er også Yanet de er ret billige også på unix
Avatar billede simm Nybegynder
09. august 2006 - 14:28 #4
Bufferzone> Hmm de er godt nok lidt pebrede de priser. Men jeg er klar over at det er prisen for kvalitet. Problemet ligger, at mange af de firmaer jeg servicerer er nyopstartede selvstændige og de ser prisen på webhotellet som den mindste faktor i et forløb.

Jeg må jo bare forklare dem at pris og kvalitet hænger sammen ;-)
Avatar billede simm Nybegynder
09. august 2006 - 14:29 #5
superbent> Præcis, det er samme opfattelse jeg/vi har fået med Wannafind
Avatar billede superbent Nybegynder
09. august 2006 - 14:35 #6
sim: Jeg må da indrømme jeg føler jeg får kvalitet for de penge jeg deler ud, jeg henvender mig jo selv til små erhvervsdrivende og private, det foregår fint. Men kan jo godt være du måske har endnu større behov for at der er 10 personer klar til at tage røret når du ringer, end mig :)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 14:38 #7
Jeg ved selvfølgelig ikke hvilken konfigurering I skal bruge på servere osv. men send en mail til info@device.dk hvis du synes det ser fornuftigt ud på www.device.dk så kan man måske finde ud af noget.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
09. august 2006 - 15:13 #8
Jeg kan anbefale at benytte enten www.saxnordic.dk eller www.scannet.dk, såfremt I ønsker et professionelt webhotel med god service, styr på tingene, og stabile servere/linier.
Avatar billede simm Nybegynder
09. august 2006 - 15:24 #9
superbent: uanset om man er lille eller stor kunde, så må man kunne forvente den samme service. Jeg ved godt, det ikke sådan forholder sig sådan i virkeligheden, men i det mindste i teorien. Vi agerer begge to mellemled for vores kunder, så vi bliver bonget for hvert et fejltrin hostingfirmaet begår. Med rette, for man har jo selv
anbefalet webhotellet til kunden.

Jeg tror vi kigger lidt på device, csg og elitehost

Whee og Superbent, smid lige et svar også
Avatar billede simm Nybegynder
09. august 2006 - 15:27 #10
fsconsult, saxnordic ser også interessant ud - men der står intet om prisniveau.. leder.. :)
Avatar billede whee Nybegynder
09. august 2006 - 16:08 #11
svar
Avatar billede superbent Nybegynder
09. august 2006 - 16:13 #12
svar, mange tak.

simm: du har fuldstændig ret :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. august 2006 - 17:00 #13
Jeg har en del domæner og har prøvet en del forskellige udbyder også de billige. Jeg kan anbefale disse dog med forskellige priser - www.unitspeed.dk og www.intergate.dk. Ofte syntes jeg pris og kvalitet hænger sammen.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
10. august 2006 - 17:10 #14
www.dir.dk bruger vi, super support og hardware. Ikke i den billige ende, men har i 5 år aldrig haft problemer med dem.
Avatar billede simm Nybegynder
04. september 2006 - 12:02 #15
Tak for de mange gode forslag, men vi vælger at blive hos Rackhosting.com, da vi gennem en konstruktiv dialog har fået løst de problemer vi har haft. Jeg kan i den forbindelse anbefale Rackhosting som udbyder, da de er særdeles fleksible mht. de løsninger de tilbyder.