Avatar billede obmm Nybegynder
09. august 2006 - 09:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærmkrav til billeder, er der noget jeg skal tage hensyn til

Overvejer at købe fladskærm, men da jeg lave en hel del billeder (i Photoshop), vil jeg gerne vide om der er noget jeg skal tage hensyn til. Vil gerne op i 19", men helst ikke ofre mere end 2 kilo max. Hvad kan evt. anbefales Begge mine børn har 17" fra Acer tilsyneladende ok skærme..
Avatar billede danish1977 Nybegynder
09. august 2006 - 10:30 #1
Acer laver fine skærme som sjældent svigter.
Uanset hvad det er til, så er det temmeligt ligegyldigt hvad du køber, med mindre det er til storre spil der sætter krav tilopdateringsfrekvens på skærmen. Så længe skærmen har en opløsning du kan leve med (eks. 1280 * 1024) så er du jo dækket ind. Skærmen viser kun en opløsning på grafik..og iøvrigt, på 72*72 dpi, mig bekendt (vistnok) uanset hvad du ser på. Så bottom line is:
Hvis skærmen kan klare minimum den opløsning du normalt arbejder med, så har du et køb der er godt nok (Tror ikke du kan købe en skærm der ikke kan klare 1280*1024), så hvis det er din nuværende og fremtidige skærmopløsning skulle du være dækket.
Prøvet at kigge på www.edbpriser.dk? De har ofte lidt uddybende anmeldelser og de billigste skærme skulle kunne dække de flestes behov, selv ved billedredigering og spilleri.
Avatar billede obmm Nybegynder
16. september 2006 - 10:08 #2
Læge et svar.
Avatar billede obmm Nybegynder
16. september 2006 - 10:12 #3
læg
Avatar billede danish1977 Nybegynder
16. september 2006 - 10:35 #4
:) svar