Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. august 2006 - 01:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere fonte

Hej...

Jeg har Office pakken 03 installeret...men er interesseret i, at få flere fonte lagt ind, så jeg kan bruge dem fra word! Hvordan gør jeg det? Kan man downloade en font-pakken et sted på nettet eller? Jeg er bla. interesseret i fonten "Helvetica".

Mvh. PabloPablo
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. august 2006 - 01:47 #1
Helvetica kan ikke downloades gratis. I stedet anbefales et af to løsninger:
  • Brug Arial i stedet (det er Microsoft's "kopi" af Helvetica, og de er stort set ens
  • Download en anden helvetica-"klon". Se f.eks. http://desktoppub.about.com/cs/fonts/f/helvetica_where.htm

Mht. steder hvor du kan downloade fonts, er et af mine yndlingssteder http://www.dafont.com/.

// Old-Faithful™
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. august 2006 - 01:53 #2
... og en anden god side med gratis fonts: http://www.actionfonts.com
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. august 2006 - 02:04 #3
ok, mange tak...lige har også problemer med, stavekontrollen...den findes kun på eng. i min word...er det "proofing tools" man så skal have fat i eller? for der sket ikek noget, når jeg sætte 'Danish' til default sprog...
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. august 2006 - 02:20 #4
Ordbøgerne skal som regel installeres med installationsprogrammet til programmet. Prøv at se om du kan tilføje ordbogen med installationsprogrammet.

Du kan måske finde en dansk ordbog til Word ved at søge efter "download proofing tools word" eller lignende på Google, men jeg ved ikke om de er lovlige at hente.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. august 2006 - 02:24 #5
jeg har et msdn abb...så det er intet problem...var bare i tvivl om, hvor jeg fandt det henne...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. august 2006 - 02:30 #6
Ooh, fandt en cd i samlingen med titlen: "MS Office Pro 2003 Multilanguage User Interface"...og nu er både office på dansk, samt stavekontrollen ;)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. august 2006 - 02:31 #7
tak for hjælpen her i de mørke timer ;)
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. august 2006 - 02:37 #8
Det var så lidt :-)