Avatar billede zirconium Nybegynder
07. august 2006 - 21:40 Der er 13 kommentarer

Hvorfor kan min server ikke få kontakt med internettet ?

Hejsa !

Jeg har installeret en Apache-server på WinXP, og nu kan jeg ikke komme på internettet, hvis jeg har startet webserveren.

Jeg hoster et par hjemmesider selv, og skal derfor gerne have det til at fungere.

Tidligere havde jeg nøjagtig det samme liggende på en bærbar PC, som var koblet til min router, og der var ingen fejl overhovedet - jeg kunne have webserveren kørende, og kunne komme på internettet samtidig.

Nu har jeg så installeret en ny PC med en webserver magen til, og alt er som det var på den gamle maskine, men nu kan jeg ikke komme på internettet, når serveren er startet.

Jeg har fået at vide, at en webserver skal have IP-adressen 192.168.1.3 og når jeg sætter denne adresse i netværksindstillingerne på XP, så kan jeg ikke komme online. Hvis jeg igen fjerner IP-adressen, kan jeg godt komme på internettet, men ikke på webserveren.

Det er på intet tidspunkt lykkedes mig at få online kontakt med en af mine hjemmeider ( http://insektariet.dk  -  http://www.insektariet.dk )

Nogen der har de vise sten, således at jeg igen kan få min webserver til at fungere, og at folk kan komme i kontakt med mine hjemmesider, samtidig med at PC´en kan komme på internettet når serveren kører ???
Avatar billede team-temp Nybegynder
07. august 2006 - 21:47 #1
Prøv at gå til www.myip.dk

Se din ip.

Indtast dip ip i browsern Fx sådan her: http://83.99.99.99
Avatar billede team-temp Nybegynder
07. august 2006 - 21:49 #2
Ellers skal du åbne dine porte på routern..

Hvad router har du`?

Ellers kan du prøve at slutte din computer til nettet uden router
Avatar billede zirconium Nybegynder
07. august 2006 - 21:49 #3
Får beskeden "Siden kan ikke vises"

Glemte lige at skrive, at jeg har 3 computere tilsluttet min router, men det har ikke givet problemer tidligere
Avatar billede zirconium Nybegynder
07. august 2006 - 21:50 #4
Jeg har en Speedstream-router fra TDC, som jeg ikke selv kan pille rundt i.
Avatar billede team-temp Nybegynder
07. august 2006 - 21:51 #5
Hvad slags apace server ..

Hvad får nogle programmer er hele dit system udstyret med?
Avatar billede team-temp Nybegynder
07. august 2006 - 21:52 #6
Alså server programmer.
Avatar billede zirconium Nybegynder
07. august 2006 - 22:05 #7
Apache med PHP, perl og MySQL
Avatar billede zirconium Nybegynder
07. august 2006 - 22:06 #8
Server Info
Operating System: Windows NT SERVER 5.1 build 2600
Web Server: Apache/1.3.33 (Win32) PHP/4.3.9
PHP Version: 4.3.9
MySQL Version: MySQL server version: 4.0.21-nt
Perl Version: 5.8.4
phpMyAdmin Version: 2.6.0-pl2
Avatar billede team-temp Nybegynder
07. august 2006 - 23:18 #9
Det må være noget med konfigurationen
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2006 - 02:37 #10
jeg tror at "Jeg har fået at vide, at en webserver skal have IP-adressen 192.168.1.3"
er forkert

(det er kun rigtigt for nogle specielle TDC abonnementer)

det er forholdsvist normalt ikke at kunne se sin egen eksterne side indefra

du kan muligvis gøre din testen lidt nemmere ved ikke at ændre IP adresse men
give dit netkort en IP adresse mere
Avatar billede kenp Novice
08. august 2006 - 08:36 #11
Når du giver den denne ipadresse 192.168.1.3 så husker du vel også at angive i gateway, og dns mv.?
Avatar billede zirconium Nybegynder
08. august 2006 - 18:45 #12
@kenp:

Jeg retter naturligvis også i undernetmaske, gateway og DNS, men hvis jeg gennemtvinger en hvilken som helst IP-adresse, så kan jeg ikke komme på internettet.

Nogen der kan se http://insektariet.dk  ?
Avatar billede kenp Novice
08. august 2006 - 20:56 #13
jeg skulle bare være sikker...

Nej ejg kan ihvertfald ikke se den.

Hvilken router har du?