Avatar billede irma_n1 Novice
07. august 2006 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

dvi lcd tv og comuterskærm

Jeg har købt en Sony SDM-HS75D lcd skræm til computeren som har en dvi stik med 24 pinde, plus at jeg har en phillips fladskærm der også har en dvi stik med 24 pinde.

Nu vil jeg gerne koble disse to med hinanden og har købt en dvi kabel men kan ikke få det til at fungere.....er der nogen der har erfaringer med dette??
Avatar billede irma_n1 Novice
07. august 2006 - 16:57 #1
and by the way....den kabel som jeg kobler med er en jeg har købt da de kabler som jeg fik med de to skærme ikke var lange nok. Den kabel som kom med fladskærmen har 24pinde mens den som kom med sony lcd har 18.....er dette problemet, da jeg nu kobler dem samme med stik som har 24pinde
08. august 2006 - 00:52 #2
"...koble disse to med hinanden ..." - hvad mener du her ?
Avatar billede irma_n1 Novice
08. august 2006 - 08:12 #3
så jeg kan se det der bliver vist på mit computerskærm på TV
08. august 2006 - 10:55 #4
Vi snakker altså om DVI stik typen.
http://www.daxten.com/dk/cable-guide.html [High Definition Video]

... hvad er det der ikke fungere ?
Avatar billede irma_n1 Novice
08. august 2006 - 11:33 #5
jup dvi..... har DVI Digital video - Dual Link kabel mellem mit sony computerskærm og tv men når jeg prøver at finde billedet fra computerskærmen på tv skærmen siger den at der er ingen signal
08. august 2006 - 11:41 #6
... dvs hvis du bruger et såkaldt DUAL HEAD grafikkort i PC'en? og vil bruge udgang #2 (DVI) til netop TV skærmens DVI input. Og du HAR billed på udgang #1 til din 'normale' PC skærm ?

Eller hvordan skal det forståes ?

"...Dual Link kabel ..." - - -
Avatar billede irma_n1 Novice
08. august 2006 - 12:14 #7
nej nej nej...jeg kører ikke via grafikortet..... den ene dvi stik er i computer mens den anden er i tv .... tror ikke engang at jeg har dvi i grafikkortet

dual link er vist om den kører både dvi-d og dvd-i ---or something like that

dvs at jeg ikke har tilsluttet tv til grafikkortet men til mit COMPUTERSKÆRM som har en dvi stik.......

i know i know is confusing
08. august 2006 - 12:30 #8
Tihi - nu ka' jeg se pointen:

Din computter skærm har to INPUT stik - henholdsvis for VGA og DVI. Dette har de fleste nyere skærme. Så ka' der på skærmens knapper ell. lign vælges om man skal se signalet på INPUT VGA eller INPUT DVI.
http://secure.syntaxgroups.com/products/images/tv/inputs_dvi_vga.jpg
http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php

Så der kommer ikke noget signal UD fra en INDGANG ... Så din opstilning vil ikke vise noget...
Avatar billede irma_n1 Novice
08. august 2006 - 13:10 #9
yeah det har jeg også lige fattet :-)

send lige et svar alligevel :-)
08. august 2006 - 13:54 #10
... og du har (desværre) kun én udgang grafikkort-mæssigt på putter ?
08. august 2006 - 13:55 #11
Ping...

(Det var et [svar]...)

Læg selv et [svar] og la' os dele - 150P er for meget...
Avatar billede irma_n1 Novice
08. august 2006 - 13:59 #12
har faktisk en vga plus en dvi udgang på grafikkortet så tror at jeg bruger vga til computer mens dvi går til tv
08. august 2006 - 14:17 #13
Nemlig !!!