Avatar billede zikkzakk Nybegynder
07. august 2006 - 10:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Azureus + NAT + Vigor2100vg problem

Jeg har brug for hjælp til at løse et problem med Azureus..
Når jeg prøver at køre en NAT/Firewall test så skriver den at jeg har et NAT problem.
Jeg har været inde og åbne porten som jeg har valgt at bruge, men den skriver stadig det samme.

Jeg bruger en trådløs ruter som er en DRAYTEK VIGOR2100VG.

er der nogen som måske kan guide mig så jeg kan få hul igennem?

vh. ZikkZakk
Avatar billede tribalroots Nybegynder
07. august 2006 - 11:28 #1
1. sikrer dig at du ikke bruger en port i denne range: 6881-6999 (På trods af at Azureus som udgangspunkt er indstillet til at bruge 6881).
Det er typisk rekomenderet at bruge oppe ved 40000-50000, og skifte hver- hveranden uge så din udbyder ikke lægger en dæmper for trafikken gennem den port.

2. Azureus bruger både TCP og UDP. (forward begge til din IP).

3. Sikrer dig at der ikke er en anden bruger på dit netværk som bruger samme port (skrift hvis det er tilfældet).

4. Hvis du software firewall, så husk også at konfigurere denne (du kan evt teste om den er problemet ved at lukke programmet og teste).
Det samme gælder for nogle typer antivir. Man skulle ikke tro de kan det, men nogle typer er så agresive at de forhindrer en ordenlig forb.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
07. august 2006 - 11:29 #2
Holy crap der er mange stavefejl, blev vist skrevet lidt for hurtigt! :D

Håber det er forståeligt!
Avatar billede timmeren Nybegynder
18. august 2006 - 09:54 #3
heh, jeg forstod det nogenlunde i hvertfald.

har samme problem, kender du noget til om det er norton der bare blokker.

eller om jeg også skal ind og åbne porte på min cybercity router ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
18. august 2006 - 11:26 #4
Du skal også åbne porte i din CC router!
Avatar billede tribalroots Nybegynder
18. august 2006 - 11:27 #5
Alle firewalls skal forwardes!
Avatar billede timmeren Nybegynder
18. august 2006 - 12:37 #6
mange tak ;) ... så vil jeg gå hjem og stene cc router i dag ....
Avatar billede tribalroots Nybegynder
18. august 2006 - 14:39 #7
=)