Avatar billede hgg Nybegynder
06. august 2006 - 23:03 Der er 8 kommentarer

FLADSKÆRMS MÆRKE Mirai

Hej.
jeg sidder og kigger på det store fladskærms marked.
og det billige mærket Mirai er falden i mit søge lys.
jeg kender dog personligt ingenting til mærket Mirai. derfor vil jeg gerne høre om folk har nogen kommentare om mærket.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. august 2006 - 23:07 #1
Baggrund om Mirai:

MIRAI er et nyt brand som i begyndelsen af 2006 lanceres over hele verden. MIRAI er ejet af CMO, som er verdens 3. største leverandør af LCD paneler. CMO's mål er indenfor de næste år at opnå en betydelig markedsposition indenfor såvel LCD TV som Computerskærme. Kvaliteten er i højsædet, så i MIRAI produkterne vil man kun finde de bedste af CMO's komponenter. Den høje kvalitet understreges af at alle computerskærmene leveres med 3 års ombytningsgaranti og alle LCD TV med 2 års fuld reparationsgaranti. Denne service håndteres i Norden af Compare Support.

MIRAI er leveringsdygtige i LCD TV fra 20" til 37" og senere i 2006 bliver disse modeller suppleret med såvel 42" og 47" LCD TV. Indenfor Computerskærme dækker sortimentet 17" og 19" i 4:3 format, 19" i 16:9 format fra fra januar 2006 og bliver senere suppleret med såvel 20", 22" og 24" 16:9 format senere i 2006.
Avatar billede boeglund Nybegynder
07. august 2006 - 00:25 #2
Tag ned i din lokale TDC og se kvaliteten - de har dem..

Som en ekspedient selv sagde til mig var det ikke et specielt godt fjernsyn, men det var jo også ret billigt..

Specifikationerne er udemærkede, men jeg synes at du skal smide de ekstra tusser i og finde et fjernsyn du også er glad for i længden..
Avatar billede phuc69 Juniormester
07. august 2006 - 08:19 #3
Jeg vil give boeglund ret. Jeg faldt også selv over et mirai da jeg var på udkig efter et lcd fjernsyn. Så vidt jeg kunne se var specifikationer gode´, så jeg drog glad afsted for at se på det. Jeg blev dog utrolig skuffet da jeg så billede kvaliteten. Min anbefaling vil derfor også være at du skal smide et par ekstra tusinde og få en god kvalitet. Jeg fandt selv et  Samsung LE-32R72B. hos digitalo.de  Det kan nu fåes til omkring 9100 leveret pr. efterkrav.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2006 - 22:25 #4
tjek lige om samsung ikke laver efter slæb i billed ved fx fodboldskamp pga tv´t ikke opdaterer skærmen hurtig nok ,jvc kører med et system som gør at hurtige bevægelser fx motor løb der er billedet flydende ligsom p ået alm crt tv .
Avatar billede boeglund Nybegynder
12. august 2006 - 18:12 #5
Samsung er nok et af de mærker man får mest for pengene ved, efter min mening. opdateringstiden er ikke et problem på den model du nævner, den er nede på 8 ms...
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2006 - 18:56 #6
tjek også contrasten den skal være så høj så mulig .visse samsung ligger på 1:3000 eller højere
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2006 - 13:10 #7
lg skærme skulle være gode tjek www.godpris.dk
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 14:59 #8
Lukkes ??