Avatar billede xereck Nybegynder
06. august 2006 - 18:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærmopløsning og SyncMaster 913n

Lige siden jeg fik denne Samsung SyncMaster 913n har mit Windows XP startup vindue ligesom været forskudt (ud mod højre side) i forhold til skærmen, så jeg f.eks. ikke kan se copyright teksten nede i højre hjørne. Dette sker også i et spil jeg installerede for nyligt, som godt nok pga. af dets alder (fra 1998) kun kan køre i en meget lav skærmopløsning, men også dette er forskudt. Jeg har prøvet alle muligheder på min skærms indstillinger, men intet hjælper. Har dog undret mig over hvorfor det ikke er muligt at "mase" skærmbilledet sammen horisontalt og vertikalt (ved jeg man kunne på min gamle skærm), da jeg på den måde evt. kunne få løst problemet ved at mase det hele sammen og flytte det mod venstre og derefter tilpasse skærmen. Jeg har hentet det nyeste software til skærmen, men intet hjælper. Alle andre spil og programmer virker fint og bliver ikke forskudt.

Jeg har prøvet at tage et screenshot af disse 2 problemer så I kunne se det, men de vises som det normalt ville se ud uden en forskydning, Så var lidt kreativ:)

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=444762

(windows startup vindue er på samme måde)
06. august 2006 - 18:18 #1
Hvilken opløsning (på din skærmkort) har du valgt i XP ?
Avatar billede xereck Nybegynder
06. august 2006 - 18:39 #2
1280 x 1024 normalt, men jeg har har prøvet alt fra den mindste til den største opløsning og det er stadig det samme. det mindste jeg kan komme ned i er en 800 x 600, men stadig er både windows startup og spillet forskudt.
06. august 2006 - 18:47 #3
For at dele problemet på midten:
Prøv din SKÆRM på en anden putter
og/eller
en anden SKÆRM på din putter ...
Avatar billede xereck Nybegynder
06. august 2006 - 19:03 #4
Satte en almindelig skærm til pc'en, den viser både startup og spil som det burde være (i alle opløsninger). Den må så være gal med min nye fladskærm, så er det bare helt præcis hvad det er den ikke kan finde ud af.
06. august 2006 - 19:36 #5
Så er det lige sidste kombination - før den sendes retur ...
Avatar billede xereck Nybegynder
14. juli 2009 - 16:36 #6
kan se jeg har glemt at lukke denne tråd, men tak for hjælpen:)