Avatar billede the_reaper_dk Nybegynder
06. august 2006 - 18:00 Der er 1 kommentar

Usercontrols eller noget andet?

Hej med jer.

Jeg har lige et newb spørgsmål.

Jeg har gang i et ASP.NET 2.0 (c#) projekt og jeg vil gerne have sådan nogen indholdsbokse, som man f.eks kan se på filmz.dk til alt mit indhold rundt omkring på siden. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvilken metode jeg skal bruge til at lave dem.

Skal jeg lave dem som usercontrols? Eller findes der noget smartere, da det jo mest er for det design mæssige? Problemet med usercontrols som jeg lige ser det, er at jeg ikke kan drag forskellige controls (labels, textboxes etc) ind i min usercontrol på aspx siden. Eller er det muligt på en eller anden måde?

Håber i kan hjælpe.

Thomas  :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. august 2006 - 19:07 #1
Lav det som tabeller. Lav først en indholdsboks i photoshop eller lignende. Klip den så ud så grafikken passer i den tabel du vil bruge. Indholdet loades fra database eller lignende. For at have flere forms på én side kan du med fordel benytte wilson:webform

http://sourceforge.net/projects/wilsonwebform

Jeg har selv lavet et site efter samme princip, eller er i gang med det, det kommer nok bare ikke videre hehe.

http://aspdotnet.dk