Avatar billede hehadk Nybegynder
06. august 2006 - 11:26 Der er 3 kommentarer

opstart af Fujitsu scaleo T Model

Hej håber i kan hjælpe mig, jeg har igennem længere tid haft problemer med at køre spil på min pcer, ds pcen lukkede ned.
Dette sker inde i spil (typisk efter 3-4 min  hvis grafik tunge prgs blev kørt), hvorefter pcen efter genopstart kommer frem med en fejlbeskrivelse ala radeon x600 Pro 4 256 mb grafik kort, har forårsaget en fejl.

Denne fejl forsøgte jeg at løse ved at skille pcen ad, og fjerne mest muligt støv, hvorefter pcen umiddelbart kørte bedre i en kort overgang, ved test af temperaturen, viste alt umiddelbart ok, men dog ikke ved test af power, hvor temp. typisk lå ved 60 grader (kan ikke lige definere hvad den måling betyder, hvad siger i ?).

Nu her kan pcen slet ikke starte op og bipper ved opstart 4 gange, og i fujitsu siemens manualer, siges intet omkring de fejlbeskrivelser, nogen af jer der kan give mig et hint til denne fejl ?

Jeg formoder det enten er grafikkortet der er dødt eller ram kredsene, men har prøvet at bytte om på sidstnævnte og intet hjalp der.

Hvis det munder ud i at jeg skal have nyt grafikkort, vil jeg slutteligt høre om nogen af jer kan forklare hvad forskellen på pci express og pci express 16 er ?, da jeg kan se at pci express 16 grafikkort er billigere, men vil bare være sikker på det dur til min pcer.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 11:35 #1
Er du sikker på at du har fået trykket alle kabler og indstiks-kort ordentlig på plads
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. august 2006 - 11:37 #2
hvordan lyder de fire bip?
er det fire korte - fire lange eller...
Avatar billede hehadk Nybegynder
06. august 2006 - 13:30 #3
ja alle kabler er trykket ind, har sågar haft alt ude pånætr grafik kort og ram kredse.

det var fire korte bip gentaget 2 gange, dette er så stoppet nu.