Avatar billede bruna Nybegynder
06. august 2006 - 08:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genvej til opdatering af hjemmeside - word

Hej, Jeg vedligeholder en hjemmeside via en HTML editor. Jeg har bygget hjemmesiden op i programmet og i ren HTML - altså ingen CMS - men ren HTML. Hvis en anden skal opdatere for mig - har personen så mulighed for at bruge Word? Nogen der ved noget der?
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2006 - 08:29 #1
det kan i teorien godt lade sag gøre da word kan læse de fleste HTML-filer (omend det sker meget langsomt til tider) og også kan gemme som HTML - man skal bare være opmærksom på at det resultat word gemmer på ingen måde er pæn HTML, hurtigt loaded HTML og heller ikke vil være særlig crossbrowser eller noget. Så har man ingen problemer med at der bliver skabt et svært tilgængeligt stykke kode kan det godt - jeg vil bare personligt aldrig kunne anbefale det.

Måske skulle man overveje et lille CMS hvis der ofte kommer opdateringer og det selvfølgelig kan betale sig?
Avatar billede bruna Nybegynder
06. august 2006 - 10:30 #2
Kan du anbefale et mini-cms? Der skal være et lille nyhedsmodul om arrangementer. Der sendes nyheder ud manuelt til brugernes indbakke - her kunne det måske også betale sig at få tilknyttet en mailingliste. Hvor kan man finde nogle små simple cms-systemer på nettet?
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2006 - 11:01 #3
Jeg er selv CMS-udvikler så jeg har ikke det helt store kendskab til hvad der ligger af færdige løsninger du måske kunne bruge - men måske på www.netcoders.dk, www.activedeveloper.dk eller www.html.dk du kan finde nogle færdige småsystemer, der passer dit behov. Ellers skal du være velkommen til at kontakte mig via mail eller msn.
Avatar billede bruna Nybegynder
06. august 2006 - 11:26 #4
Du skal have tak for oplysningerne. Det kan være, at jeg kontakter dig.
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2006 - 11:36 #5
kommet videre?
Avatar billede bruna Nybegynder
13. september 2006 - 12:14 #6
Projektet ligger stille. Men ét er sikkert - jeg vil undgå Word. Jeg har forsøgt at acceptere dit svar. Går det igennem nu?
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2006 - 12:27 #7
yes - det er gået igennem. :)