Avatar billede mavani Nybegynder
05. august 2006 - 21:43 Der er 2 kommentarer

Bedste digitale kamara til 1500 kr?

Jeg vil lige høre om der er nogen herinde der kan anbefale et digitalt kamara til under 1500 kr. Og angivelse af forhandler.
Hva skal man købe for at få mest ud af sine penge? Gerne med begrundelser...  Takker
Avatar billede don_q Nybegynder
05. august 2006 - 22:23 #1
Olympus mju 700 - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=182845 er et ok kamera vil jeg mene. God linse, kompakt, og mange pixels.

mju 720 SW er også værd at kigge på. For nogle hundrede kroner extra kan det tåle vand og stød.

Endelig vil jeg til en hver tid anbefale et Sony kamera med Carl Zeiss optik. Dog er Sony's memory stick's dyrere end almindelig SD, xD, osv kort...

Nikon coolpix og Canon IXUS (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153457) har jeg også kun hørt gode ting om i forhold til prisen.

Det er en jungle at skulle vælge kamera. Husk at man ikke bare skal købe det kamera med flest pixels. Linsen er mindst ligeså vigtig. Køb heller ikke noget uden genopladligt batteri. Og jeg ville holde mig væk fra HP (det har jeg kun dårlig erfaring med).
Avatar billede chrisscan Juniormester
14. januar 2007 - 02:42 #2
Køb kun kamera med gængse opladelige batterier, så er du fremtidssikret. Canon har som regel et i den prisklasse og kan altid anbefales.