Avatar billede unexperienced Nybegynder
05. august 2006 - 19:25 Der er 17 kommentarer

Vedr. mod_jk2 og mod_jk

jeg har apache 2.2.3 som virker både udefra og på lokalhost
jeg har tomcat 5.5.17 som virker indenfra

vedr. http://www.eksperten.dk/artikler/675

mod_jk2 er ikke længere supportet så derfor vælger jeg mod2jk løsning.... http://mirrors.dotsrc.org/apache/tomcat/tomcat-connectors/jk2/binaries/win32/ ....

1. jeg har downloaded mod_jk og omdøbt filen til at hedder mod_2k.so den fil ligger nu i *\Apache Software Foundation\Apache2.2\modules

2. conf/httpd.conf fragment:Include conf/mod_jk.conf

???hvor skal jeg skrive det i mod_jk.conf filen???

3. conf/mod_jk.conf:

LoadModule jk_module modules/mod_jk.so
JkWorkersFile conf/workers.propertiesJk
LogFile  logs/jk.logJkMount /test/* ajp13

???mod_jk.conf eksistere ikke i conf mappen, skal jeg selv skrive den og skal den kun indeholde det ovenstående???

3. workers.properties:

workers.tomcat_home=/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5
workers.java_home=/Java/jdk1.5.0_07
ps=/
worker.list=ajp13worker.ajp13.port=8009
worker.ajp13.host=localhost
worker.ajp13.type=ajp13

???hvor skal jeg skrive dette??? og er det rigtigt
Avatar billede unexperienced Nybegynder
06. august 2006 - 00:55 #1
Ad pkt 2. jeg skrev følgende i bunden af httpd.conf filen: Include C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/conf/auto/mod_jk.conf

men får fejl: Include takes one argument, name og the conf file to be included ...

... grmf det her er lidt sejt når man ikke helt ved noget
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2006 - 01:12 #2
Include conf/mod_jk.conf

skal stå i httpd.conf

man kan også skrive indholdet af mod_jk.conf i selve httpd.conf men man
vælger ofte include løsningen
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2006 - 01:13 #3
ja du skal oprette en mod_jk.conf med det der og en eller flere JkMount
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2006 - 01:15 #4
i en fil workers.properties i conf dir

de sidste linier er vigtige fordi de fortæller Apache hvor Tomcat er henne
(localhost port 8009)

de første er jeg ikke sikre på er vigtige

men jeg har aldtid brugt dem !
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2006 - 01:17 #5
fejlen er fordi der mellemrum i sti navnet

hvis jeg var dig ville jeg ominstallere Tomcat i et dir uden mellemrum i

men jeg plejer at ligge mod_jk.conf i Apache's conf dir ikke Tomcat's

og så bare includere conf/mod_jk.conf så finder Apache den
Avatar billede unexperienced Nybegynder
06. august 2006 - 02:12 #6
Hej Arne tak for alle din svar... jeg fandt denne opsætning som hjalp mig på vej... nu ved jeg hvordan tingene ser ud ;-).... jeg havde desvære ikke set dem indtil nu.

http://www.devside.net/web/server/windows/tomcat

Måske kan du sige hvad du synes om denne? .... JUUUUBBIIIII skidtet virker

hvis jeg nu vil have at apache skal finde et eller andet jsp file så skal jeg bare indsætte jkmount under de andre, ikke? det prøver jeg lige ;-)

nøjjjj jeg er ikke træt mere
Avatar billede unexperienced Nybegynder
06. august 2006 - 02:22 #7
har fundet ud af hvordan med jkmount
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2006 - 02:37 #8
den vejledning er ganske udmærket

du kan lave alle de JkMount du vil

nogen bruger at JkMount'e *.jsp men jeg har altid foretrukket at mounte en
web app af gangen
Avatar billede unexperienced Nybegynder
07. august 2006 - 19:53 #9
hvorfor skal man have en JkMount i httpd.conf
så den samme i mod_jk.conf .... er det fordi jeg ikke siger Include conf/mod_jk2.conf??

så når jeg via localhost:8080/web fanger den min jsp side
MEN localhost:80/web giver mig følgende:
Index of /web
Parent Directory
META-INF/
index.jsp
respons.jsp

hvorfor hvorfor??

Og så ....hvordan kan jeg få min domain til at pege direkte på en jsp side?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2006 - 20:18 #10
hvis ikke man includer skal alt der der ellers staar i include filen naturligvis
i selve httpd.conf

hvis du vil forwarde alt til Tomcat saa kan du JkMount'e /*
Avatar billede unexperienced Nybegynder
07. august 2006 - 20:51 #11
/* forwarder alt men så er poiten med at have en appache server ligesom tabt, eller misforstår jeg??

Jeg har snydt lidt og ligger bare alt jeg har i den root fil for nu og bruger dermed /*, ?men er der ikke en bedre ide?

Hvad sker der så hvis jeg skal have flere forskellige hj sider på så går det ikke mere...

Det med vhost har jeg ikke helt fattet men nok til at se at den går bare som det /* gøre hvert hjemmeside til dens eget mappe...

Jeg vil nok have noget alla:

http://www.abc.dk:8080/index.jsp vil nu ramme C:\WWW\webapps_www_abc_dk\ROOT\index.jsp

men vil jeg så ikke der også bare have det samme directory som jeg skrev om kl. 19:53

Nu tænker jeg ogdså lidt på banen af er det vha. virtuelle hosts at jeg undgår sådan noget - ?? er jeg på rette spor?? skal sove tidligt i dag så jeg er frisk til ednu en dag i morgen ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2006 - 02:38 #12
forwarder man alt kunne man næsten lige så godt droppe Apache og konfigurere
Tomcat til at bruge port 80
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2006 - 02:39 #13
du kan forwarde uafhængigt for hver virtuelt host så forward af /* forhindrer
ikke virtual hosts

virtual hosts er faktisk hovedemnet i min artikel så studer den lidt
Avatar billede unexperienced Nybegynder
08. august 2006 - 07:23 #14
Tak Arne,

Jeg havde også været i tvivl om hvorfor jeg nu skulle have apache hvis jeg bare siger /* på den anden side har jeg ikke et andet mulighed ednu for at ramme index.jsp hvis mit start side bliver lavet i jsp.... vha. vhost kan den måske ramme rigtigt?

Jeg skal studere det med vhost nu ;-)

Smiler lidt af mit første spørgsmål omkring tomcat nu - alt får et klarer billede for hvert time der går!

Når det kører er det sikkerhed og flere brugere... og hjemmeside design jeg har to jeg gerne vil give adgang til min server, de har ikke brug for 99% oppetid og det vil kun give noget erfaring for mig.

Hvis du har nogle gode artikler et eller andet sted om dette må du gerne mail dem til mig, eller bare et evt. link.
Avatar billede unexperienced Nybegynder
09. august 2006 - 10:06 #16
Min httpd.conf:

NameVirtualHost *:80
<VirtualHost *:80>
ServerAdmin webmaster@OOOO.dk
DocumentRoot "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/web"
ServerName www.OOOO.dk
ErrorLog logs/www_OOOO_dk-error.log
CustomLog logs/www_OOOO_dk-access.log common

# Send servlet for context /servlets-examples to worker named example
JkMount  /*/servlet/* example
# Send JSPs  for context /jsp-examples to worker named example
JkMount  /*.jsp example
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin webmaster@OOOO.dk
DocumentRoot "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/sample"
ServerName OOOO.dk
ErrorLog logs/OOOO_dk-error.log
CustomLog logs/OOOO_dk-access.log common

# Send servlet for context /servlets-examples to worker named example
JkMount  /*/servlet/* example
# Send JSPs  for context /jsp-examples to worker named example
JkMount  /*.jsp example
</VirtualHost>

LoadModule jk_module modules/mod_jk.so

<IfModule mod_jk.c>

    JkWorkersFile conf/workers.properties
    JkLogFile logs/mod_jk.log
    JkLogLevel error
    JkLogStampFormat "[%a %b %d %H:%M:%S %Y] "
    JkOptions +ForwardKeySize +ForwardURICompat -ForwardDirectories
    JkRequestLogFormat "%w %V %T"

Alias /jsp-examples "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/jsp-examples"

    <Directory "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/jsp-examples/">
        Options Indexes +FollowSymLinks
        AllowOverride None
        Allow from all
    </Directory>

Alias /sample "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/sample"

    <Directory "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/sample/">
        Options Indexes +FollowSymLinks
        AllowOverride None
        Allow from all
    </Directory>

Alias /web "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/web"

    <Directory "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/web/">
        Options Indexes +FollowSymLinks
        AllowOverride None
        Allow from all
    </Directory>

    Alias /servlets-examples "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/servlets-examples/"

    <Directory "C:/Programmer/Apache Software Foundation/Tomcat 5.5/webapps/servlets-examples/">
        Options Indexes +FollowSymLinks
        AllowOverride None
        Allow from all
    </Directory>

    <Location /*/WEB-INF/*>
        AllowOverride None
        deny from all
    </Location>

    JkMount /jsp-examples/*.jsp example
    JkMount /servlets-examples/* example
    JkMount /sample/hello.jsp example
    JkMount /web/index.jsp example
    JkMount /web/respons.jsp example

    JkMount /*.jsp example

</IfModule>

Den peger overhoved ikke hvor jeg har sat den til.... men peger til webapps/root.xml
Der er intet andet i conf/catalina end localhost mappe
ved ikke hvad jeg skal skrive i server.xml alt jeg prøver duer ikke

HELP

jeg har oprettet OOOO.dk som cname og www.OOOO.dk ved nu hellere ikke om det vil virke i vhost "test" som jeg har gang i...
Avatar billede unexperienced Nybegynder
01. januar 2007 - 19:21 #17
NN