Avatar billede ms20 Nybegynder
05. august 2006 - 14:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ny pc langsom

Jeg har netop købt en ny Compaq.

Den har 512MB ram, og 3500+ AMD 64 CPU.

Den er dog MEGET langsom. Før havde jeg en Amitech, men en mindre CPU, men den var hurtigere.

Nu tager det over 3 timer at scanne med Kaspersky, mod en times tid med den gamle. Dette gælder mange programmer.

Hvad kan være galt?
05. august 2006 - 14:27 #1
... har du selv install
+ XP (+WindowsUpdate + Opdateringer)
+ Sikkerhedsprogrammer
+ Korrekte drivers til din HARDWARE
Avatar billede lzs Nybegynder
05. august 2006 - 15:00 #2
Er harddisken større i din nye comp? for så kan det jo måske være forklaringen
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2006 - 16:12 #3
Som lzs er inde på, du har vel ikke kun en enkelt partition på din HD?
For tror da pokker.
Avatar billede ms20 Nybegynder
06. august 2006 - 21:00 #4
Jeg har fundet ud af via en tilbudsavis, det svarer til 2.2 ghz... Det er lavere end den gamle... Så det forklarer det hele :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2006 - 21:09 #5
"Nu tager det over 3 timer at scanne med Kaspersky, mod en times tid med den gamle. Dette gælder mange programmer."
Du har sgu da ikke haft en cpu der var 3 x så hurtig som AMD64 3500+ ????
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2006 - 22:03 #6
Ja det må sandelig være en langsom PC! Vi har endnu ikke fået at vide, hvad
det blev til. :)
Avatar billede ms20 Nybegynder
15. august 2006 - 05:43 #7
Min gamle pc var med intel 3.06 - meget bedre...

Enkelt partition, aner det ikke, men sikkrt :)

Jeg må jo bare konkludere at det er hardwaren der er dårligere...
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2006 - 12:00 #8
Har du set efter, om din pagefil (swapfil) står til auto? Du kan også vælge, at
forøge størrelsen. Du har heller ikke givet respons på dr1´s relevante spørgsmål.
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. august 2006 - 20:21 #9
... har du selv install ->> Nope
+ XP (+WindowsUpdate + Opdateringer)->> Har
+ Sikkerhedsprogrammer->> de samme som den gamle, anbefalet af spywarefri.dk
+ Korrekte drivers til din HARDWARE->> Det skulle der gerne være.

Gotfred->> Que...
16. august 2006 - 21:23 #10
... Hmmm...

Bare en hurtig ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Må jeg/vi se loggen...)
Avatar billede ms20 Nybegynder
17. august 2006 - 19:34 #11
dr1-->

Jeg er så godt beskyttet, og pcen var langsom fra første mininut...

Det må være hardwaren der er dårligere?
18. august 2006 - 07:26 #12
" ... + Korrekte drivers til din HARDWARE->> Det skulle der gerne være..." ???
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. januar 2007 - 20:33 #13
Programmet Spy sweeper var problemet...
Avatar billede ms20 Nybegynder
06. juli 2008 - 22:32 #14
...