Avatar billede kusken Nybegynder
05. august 2006 - 00:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Burg af mapper i Dreamweaver

Hej.

Jeg har et problem med Dreamweaver. Jeg ønsker at dele mine filer op i nogle mapper, så de er lettere at holde styr på, men det virker ikke ordentligt når jeg gør det. Billederne vises ikke.

Serveren er delt op på denne måde:

/billeder/ - med andre undermapper
/dokumenter/
/kampref/
/nyheder - med andre undermapper
/profiler/

Når jeg uploader filerne til serveren, så virker de sider, som ligger i undermapperne ikke. Jeg har været inde i Site Manager og sætte tingene op mht. hvor min root-folder er og hvor min default image mappe er.

Siden er: http://www.bgif-bold.dk/

Hvis jeg kigger på stien til de manglende billeder, ser den ud til at passe. Eksempelvis: billeder/season05_menu.gif.

Hvis jeg sætter "/" foran billede-stien så vises billedet, men det kan da ikke været rigtigt, at jeg skal gøre det på alle sider?! Er det Dreamweaver, der ikke kan magte at man bruger (under)mapper eller er det mig som har overset noget et sted?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
05. august 2006 - 16:02 #1
I site defenition for dit site i DW kan du sætte om du linker til dokumenter i forhold til root eller dokumentet. Hvis den er sat til dokument og du ikke har opdaget det kan det være årsagen. Jeg kan ikke huske om DW automatisk ændre alle dine dokumenter når du retter til at linke i forhold til root ellers er der kun en vej :-(
Avatar billede kusken Nybegynder
10. oktober 2013 - 09:51 #2
lukker