Avatar billede nhoff Nybegynder
04. august 2006 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Wizard i SQL Sever 2005?

Jeg har installeret den gratis version af SQL Server 2005 og den tilhørende management studio. Jeg kan ikke finde noget der minder om en import/eksport wizard, som der var i den ældre Enterprise Manager.

Kan jeg ikke se det, skal jeg hente det et andet sted eller findes det slet ikke?

Jeg bruger som regel wizarden til at importere fra Excel eller Access.
Avatar billede bobber Nybegynder
04. august 2006 - 22:20 #1
Hejsa,

Der findes ikke en funktion i SQL server 2005 EXPRESS til import/export , det er kun i den fulde version.

Du kan evt bruge bcp.exe til at importere data, prøv at tjekke dette link:
for flere oplysninger : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms162802.aspx

du finder bcp.exe i binn folderen under sql, sådan ca.

C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\Binn
Avatar billede bobber Nybegynder
04. august 2006 - 22:27 #2
Jeg har også hørt at hvis man har DTS fra SQL 2000 installeret, kan det bruges til at importere fra excel til sql express 2005, men det kun noget jeg har læst på nettet ikke testet af selv.
Avatar billede nhoff Nybegynder
09. august 2006 - 18:34 #3
OK, tak for tip. Smid et svar for point.
Avatar billede bobber Nybegynder
10. august 2006 - 11:13 #4
værsgo