Avatar billede zero6dk Nybegynder
02. august 2006 - 15:13 Der er 3 kommentarer

trådløst problem!

Hej

Jeg har et trådløst netværk herhjemme og 3 bærbare computere. Den ene fungerer fint på netværket og de to andre kan sagtens fange den trådløse netværk, men kan ikke vise nogen sider på internettet. Jeg er virkelig blank hvad det angår opkobling, IP-adresser osv. så håber i kan hjælpe!

mvh mads
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 17:42 #1
Får alle dine bærbare gateway adresse osv., hvis du går ned i kør og skriver: "cmd" og skriver ipconfig /all, får den alle oplysninger der?

har du opdateret både firmware og netkorts driver?
Avatar billede zero6dk Nybegynder
02. august 2006 - 22:43 #2
Jeg får ikke:
- primært DNS-suffiks
- forbindelsesspecifikt DNS-suffiks
- standard gateway

Hvad fortæller det?

Mener jeg opdaterede da jeg rebootede sidst, men hvor gør jeg det?
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 23:13 #3
De 2 øverste får jeg heller ikke, men standard gateway SKAL du have :) du skal jo sådan gå i gennem din router for at komme på netværket :) gateway = router

hvorfor du ikke lige får gateway er lidt mærkeligt...

Du har ikke selv prøvet at sætte ip, undernetmaske og gateway på den trådløse forbindelse?

find producenten af kortne og kig på deres hjemmeside for driver til dit netværkskort...
det samme gælder for din router: Find producenten og søg efter firmware PRÆCIS til din router ;)