Avatar billede TheJoker Juniormester
02. august 2006 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Plasma VS LCD

Jeg er af den type der lige kigger igennem først for at se om der er oprettet et spørgsmål med det jeg har brug for at vide!
http://www.eksperten.dk/spm/609579
Det var der så. Men det er jo tilbage til 05. Og vi snart i 07. Vi kender allesammen (ihvertfald os herinde som regel) teknologiens udvikling, den går stærk, MEGET stærk.

Så det jeg vil vide er om jeg kan holde mig til det der er skrevet fra det link jeg har funde? At Plasma er lidt bedre til nogen ting end LCD eller er vi i en helt ny boldgade i dag?

Mit mål er ca et 42" - 46" Det kan man jo idag også få LCD tv'er til. Men hvad skal jeg tage.

Egen erfaring er jo at LCD er noget skarpere end Plasma. Men det har problemer med at vise skygger der bevæger sig hurtigt!

Jeg regner med i allerede kender til det primære formål med det.. Det er selvf film. Jeg skal ikke bruge den til spil (regner jeg med hehe) eller noget PT.

Så kom med jeres input. Giv gode sider fra begge parter og skyd dem endelig ned som i vil så jeg også kan få det dårlige med!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. august 2006 - 12:23 #1
LCD. Plasma tror jeg kun er et overgangs produkt mellem billedrør og en bedre teknologi.
Avatar billede TheJoker Juniormester
02. august 2006 - 13:49 #2
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/94117.html

Der står der mange brugbare info'er i. Og alligevel forvirrende..
Avatar billede cdc Novice
03. august 2006 - 11:09 #3
Avatar billede TheJoker Juniormester
07. august 2006 - 08:58 #4
Meget fin artikel. Regner med jeg skal ud og kigge på et nyt tv i denne uge. Så må jeg tage et af hvert og stille op mod hinanden.

Men den konklusion jeg lige kan se fra alt det man læser er jeg skal tage plasma.

Hvorimod jeg har hørt personligt fra andre at jeg sagtens kan gå efter LCD. Da teknologien er blevet bedre. Men ja den sorte farve er stadig ikke helt sort men tæt på!
Avatar billede TheJoker Juniormester
12. august 2006 - 22:21 #5
Ingen har svaret den der lægger svar ind først får point. Har købt et 40" LCD som giver et fint billede.
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. august 2006 - 11:17 #6
hmm giver den til fredag ellers lukker jeg og tager point tilbage!
Avatar billede cdc Novice
14. august 2006 - 15:23 #7
svarer hvis der falder noget fra :o) Har lige været på ferie

/cdc
Avatar billede TheJoker Juniormester
15. august 2006 - 16:30 #8
Jamen ryger da bare til dig.. Først til møllen.. Selvom det ikke rigtigt var noget svar i gav mig. Men det er jo også egenbedømmelse det her.
Det eneste jeg mangler nu er bare en god dvd'er he he
Avatar billede cdc Novice
15. august 2006 - 16:56 #9
jeg siger tak tak :o)