Avatar billede clausito Seniormester
02. august 2006 - 08:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

På Internettet via mobiltelefon

En meget stor amatør spørger: Hvordan og kan man gå på Internettet via sin mobiltelefon (Motorola V3)? Hvilket isenkram skal bruges? Er der danske vejledninger?

Har altid godt kunne tænke mig at sidde i sommerhuset med min bærbare PC (har trådløs kort) og så gå på nettet via min mobiltelefon, men hvordan?
Avatar billede cmoz Praktikant
02. august 2006 - 08:43 #1
Du skal først have din PC til at kunne se din mobil. Det kan du f.eks. gøre med Bluetooth (BT), som er trådløs teknologi. Ellers via. et kabel forbundet til mobilen.

Dvs. hvis du vil bruge BT, skal din bærbar have en BT adapter, så at den kan se mobilen. Nogle bærbare har det fra start, hvis din ikke har så skal du bare købe en du kan sætte i din USB port. De er ikke pokkers dyre.

Du sætter mobilen til at være synlig, dvs i dens BT indstillinger sætter du den til det.

Dernæst får du din PC til at lede efter aktive BT-enheder, også når din PC kan se din mobil og du tilføjer den, er den tilgængelig inde i netværksforbindelser, hvis du har Windows, og du kan bruge den til at få forbindelse med.

Det er beskrevet kort her for Razr V3:
http://www.jiwire.com/motorola-razr-v3-setup-usability.htm
Avatar billede clausito Seniormester
02. august 2006 - 11:04 #2
Takker og det ser da ud til at selv en amatør kan finde ud af det. Og så må man da håbe det ikke koster en formue. Du skal lige have points
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. august 2006 - 12:25 #3
Regn med noget i stil med 10 kr per mb.
Desuden bliver det ikke så dyrt, da du nok kun kan arbejde med 9600 baud (meget langsomt telefon modem)
Avatar billede clausito Seniormester
02. august 2006 - 12:50 #4
lyder som en fornuftig pris - nu må vi jo se om det lykkes. Det kan vel også være svært at få forbindelse hvis man er "uden for lands lov og ret"

Mem må vel have fat i en Bluetooth - den er vel ikke så dyr
Avatar billede cmoz Praktikant
02. august 2006 - 13:47 #5
Efter hvad jeg lige har set, er priserne ca. 100 kr og opefter
Avatar billede cmoz Praktikant
02. august 2006 - 13:48 #6
altså for en USB Bluetooth fætter ;)