Avatar billede ehlerz Nybegynder
01. august 2006 - 11:00 Der er 5 kommentarer

Import af eksterne data

Hej
JEg ønsker at importere eksterne data vha.en importmanager jeg kan huske jeg har anvendt(hvor det er muligt at ændre punktum til komme for internationale data etc. Jeg mener importfunktionen burde ligge under filer, jf. Hjælp i excel, men jeg har ikke sådan en funktion herunder.
Er importfunktionen en tillægsfunktion eller er der noget jeg overser?

På forhånd tak
Avatar billede bak Forsker
01. august 2006 - 11:13 #1
Brug  Filer / Åbn og i det billede der så fremkommer vælger du under filtype enten Alle eller txt.
Når du så klikker på din fil kommer importfunktionen automatisk frem
Avatar billede morteno Nybegynder
02. august 2006 - 11:23 #2
Du kan også gå ind under Data/importer eksterne data/importer data
Avatar billede ehlerz Nybegynder
02. august 2006 - 11:43 #3
Ok, men lad os sige jeg skal importere fra en anden excel fil med amerikansk data, så vil kommaer være erstattet af punktum og jeg ville gerne undgå Søg og erstat funktionen. Derfor mener jeg det burde være muligt at importere fra eks. excel på samme måde som man importere fra en tekstfil hvor man har mulighed for at ændre på importen.
Avatar billede morteno Nybegynder
02. august 2006 - 12:09 #4
Hej igen.

Jeg ved at du har muligheden for at gøre det hvis du benytter ovennævnte metode til at hente filen. I trin 3 i "guiden tekstimport" er der en knap der hedder "avanceret". Her kan du ændre komma til punktum og omvendt.

M.v.h.

Morten
Avatar billede bak Forsker
02. august 2006 - 23:06 #5
Hvis du skal importere en amerikansk excelfil skal du intet foretage dig. Her ondner excel selv alt mht. kommaer og punktummer.