Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2006 - 19:22 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

foto vises kun som rødt kryds på hjemmesiden

Når jeg oploader foto til min nye hjemmeside, viser den kun et rødt kryds. Hvorfor gør den det?
Avatar billede jps6kb Novice
31. juli 2006 - 19:22 #1
Det gør den fordi den ikke kan finde den fil du angiver.
Er du sikker på at du uploader til samme mappe som den prøver at læse fra?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2006 - 19:26 #2
jamen hvis nu jeg har lagt fotoet på startsiden, så burde det vel vises?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
31. juli 2006 - 19:26 #3
Højreklik på det røde kryds og vælg egenskaber. Så kan du se hvilken sti den prøver at tilgå billedet på. Det skulle gerne være noget lignende "billeder/billede.xxx" og ikke "d:\billeder\billede.xxx". Det er helt sikkert fordi stien i html koden ikke peger på det sted billedet ligger, hvis du da har uploadet det ;)

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
31. juli 2006 - 19:27 #4
Hvad er adressen til hjemmesiden så kan vi da lige tjekke koden for dig.
Avatar billede old-faithful Praktikant
31. juli 2006 - 19:32 #5
I forlængelse af hvad de andre siger, kan de være noget så simpelt som om der er brugt store bogstaver eller ej. F.eks. er "Minfil.htm" ofte ikke det samme som "minfil.htm" eller "Minfil.HTM"...
31. juli 2006 - 19:34 #6
... eller et problem med CASE (store/små bogstaver) og/eller ÆØÅ og/eller mellemrum i fil/mappe navnet. Det bør undgåes...
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2006 - 19:45 #7
prøver lige at se på det igen.........
Avatar billede hcma Novice
31. juli 2006 - 19:53 #8
ligger dit foto i samme mappe som dit web ?  Det SKAL det hvis du benytter FP til upload
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2006 - 21:21 #9
kan ikke få det til at virke. Prøv at se´: galehuzet.homepage.dk
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 01:27 #10
Så virker det - tak for Jeres hjælp! Læge lige et svar så I kan få point
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. august 2006 - 07:59 #11
Udmærket... her er mit.
01. august 2006 - 09:44 #12
Mener du http://galehuzet.homepage.dk/ ?
eller http://www.galehuzet.homepage.dk/ ?

Din http://galehuzet.homepage.dk/ tager ~20 sek at loade helt færdig; de ~98% af tiden er kun de 3 billeder
De 3 billeder du har på forsiden fylder ALT for meget !!!
Fejlen er at du har scaleret dem i Frontpage; altså trukket dem i ønsket visuel størrelse. Men HELE filen skal alligevel downloades (3 x ~700Kb); ikke så smart.
Du skal scalere billedet UDENFOR Frontpage til den ønskede størrelse og DEREFTER lægge den ind...

Check det lige...

Filnavnet bør så også være noget anden end [DSC00188.jpg] - evt. navnet på personen på billedet ?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. august 2006 - 11:11 #13
Var det casing eller stien den var gal med? Hvis det ikke var stien så bare afvis mit svar..

Vh
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 22:27 #14
til innercitydk: ja, det var stien det var galt med

til dr1: siden har ikke www foran i adressen. Tak fordi du gør opmærksom på størrelsen på fotoerne. Vil blive rettet
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 22:35 #15
I har hjulpet mig alle 3 med gode råd og forslag. jeg har derfor valgt at fordele pointene imellem Jer, dog får inncercitydk de fleste, for han hjalp jo med det egentlige problem. Håber I er tilfredse med det
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. august 2006 - 11:22 #16
Hehe fik kun 15 point, men det er helt ok :)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2006 - 11:31 #17
Det forstår jeg ikke innercity, så har jeg gjort det forkert. Det er jeg ked af....
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. august 2006 - 16:49 #18
Som sagt det er helt ok ;) Det kan drille det skidt hehe