Avatar billede skamd Nybegynder
31. juli 2006 - 12:53 Der er 2 kommentarer

Bærbar fryser ved tilt.

Hej.

Jeg har et problem, som bliver mere og mere alvorligt.
Hvis min bærbar bliver vippet eller på anden måde kommer i enhver form for hældning, vil den fryse. Når den så fryser er det kun muligt at slukke den vha. at holde sluk-knappen inde.
Efter dette har været igang i en halvanden uge, synes jeg at computeren er begyndt at blive langsommere. Specielt i opstarten hvor den godt kan finde på at stå stille ved "Velkommen" skærmen i XP i et minuts tid, for derefter at gå videre med opstarten.

Jeg har sendt en mail til Zepto's support, men der er ikke kommet svar endnu og så var det jeg lige ville høre om I havde nogen idé om hvad det kunne være der er galt. Inden den begyndte på at fryse, havde jeg 10 dage inden lige formateret den og den kørte da også meget mere rent end den gjorde før. Jeg har prøvet at starte computeren op i fejlsikret tilstand og der gør den det også.
Computeren er en Zepto 6515WD med 1GB Kingston ram, 100GB HDD, 2GHz Pentium M.
Avatar billede stiophan Nybegynder
31. juli 2006 - 21:23 #1
Den har ikke fået nogle stød eller noget?

Ved ikke om der er noget om snakken, men en HDD har en 'nål' der læser på disken inden i. det jeg så tænkte var, om den skulle have fået et stød/slag, der har slået nålen op i skiven så den ikke læser så godt.. normalvis vil drevet være færdigt når det sker.
Avatar billede skamd Nybegynder
31. juli 2006 - 22:06 #2
Hmm. Det kan godt være at den har fået et stød. Jeg kan huske at den har været "tabt". Altså at jeg var ved at tabe den, men "reddede" den ved at få lidt fat i den og styre den over mod et bord. Der fik den et stød, men ikke noget synderligt alvorligt.