Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 17:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde ud af at brænde dvd

Jeg forsøger at brænde nogle filer på dvd, men kan ikke få det til at fungere (DeepBurner 1.8).

Dvd'erne (har forsøgt med to, er både til data/video/photos).

Jeg åbner programmet > vælger 'Create data CD7DVD > vælger 'Lav multisessions disk' > vælger 'Add folder' og tilføjer aktuelle mappe > klikker på 'Brænd sidk' > klikker på 'Burn'.

Men lortet virker ikke! :-(

Vælger jeg én dvd får jeg at vide: Drive not ready. Possible busy or empty (den ér i skuffen).

Vælger jeg en anden, får jeg at vide at der ikke er plads nok på dvd'en (hvilket jeg mener er noget sludder).

Hvad f*nden er det jeg gør forkert???
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 17:54 #1
Filerne fylder kun 1.98 GB.
Det er langt mindre end der er af plads på en skive (4.7 GB)
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 18:07 #2
Hjælp ...
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 18:19 #3
Point forhøjet til 100!
Avatar billede tribalroots Nybegynder
30. juli 2006 - 18:27 #4
Har du prøvet:
- Genindstallation af brænderprogrammet.
- Andet brænderprogram.

Er det kun multisession som er messed up, eller kan du godt brænde alm?
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 18:42 #5
Jeg har forsøgt både med og uden multisession. Ingen af delene kan jeg få til at fungere.
Jeg har hidtil kun brændt cd'er. Til det plejer jeg at benytte WMP (hvilken jo er nem at finde ud af), men den kan jo desværre ikke brænde dvd'er.

Jeg har ikke prøvet andre programmer i denne omgang. Men jeg har betalt for DeepBurner, så ville jo meget gerne have den til at virke. Eller er det jo penge ud af vinduet ...

Jeg har ikke prøvet geninstallation. Det prøver jeg lige!
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 18:58 #6
Nå, jeg blev ikke bedt om en licens da jeg installerede det igen. Så husker åbenbart forkert mht. at have købt det. Er åbenbart et gratis-program.

Men det hjalp ikke at geninstallere det. Kan stadig ikke få det til at fungere. Er det samme som før.
Jeg huskede at rydde ordentligt op efter den jeg fjernede (RegSupremePro, genstarte etc.), så der er heller ikke noget at hente.

Der tyder så mest af alt på, at det er mig der er idiot.
Avatar billede plx Nybegynder
30. juli 2006 - 19:19 #7
Prøv at kigge på det filsystem der benyttes. UDF skal bruges ved store filer

http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Disk_Format
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 19:22 #8
Jeg gør sgu som der står i hjælp (er endda vist med billeder), men fungere gør det ikke.

Jeg opgiver.
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 19:23 #9
plx > Forstår jeg ikke noget af. Er for uoverskueligt.

Jeb ville bare *brænde nogle filer*. Ikke andet. Hvis det er kompliceret, dropper jeg det.
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 19:48 #10
plx > Det er heller ikke en fil, men mange mindre der til sammen fulder 1.98
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. juli 2006 - 19:56 #11
Prøv denne brænder istedet. :-)

http://www.cdburnerxp.se/features.php
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 20:20 #12
Ja nu kan det hele da være ligemeget.

Kom netop til at sætte støvsugeren på et af de huller der af bag min ene (nye og meget dyre) højtaler. det resuleterde i at det gav et smæld. Jeg piller så beklædningen af, og kan se at den (enheden) er helt krøllet.
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 20:21 #13
(Ikke mig pc, men mit nye Hi-Fi)
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 20:46 #14
Jeg er logget af!
Vender tilbaeg når jeg på et eller andet tidspunkt har fået humøret tilbage (ref. min højtaler).
Avatar billede player1 Nybegynder
30. juli 2006 - 22:18 #15
http://www.cdburnerxp.se/features.php

Det er nøjagtig det samme lort. Får at vide at der ikke er nogen cd i drevet. det er der!!!!!

Fuck Det. Op irøven med lortet. Gider ikke mere!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. juli 2006 - 11:41 #16
Har du Nero bør du nok forsøge med den..
Avatar billede player1 Nybegynder
31. juli 2006 - 18:38 #17
Jeg gik "vist" lidt i sort i går.
Havde, som nævnt, netop ødelagt en meget ny og dyr højtaler, så der skulle (åbenbart) ikke så meget til før jeg flippede ud over det her brænderproblem.

Hvor om alt er, så er det ingen undskyldning. Jeg beklager mine eder!

---

uffestenberg > Tak for forslaget. Men jeg har helt droppet det. Filerne jeg skulle have brændt røg i min arrigskab i stedet en tur igennem programmet Eraser.
Avatar billede fuglen1 Novice
01. august 2006 - 00:48 #18
Jeg har selv deepburner pro og det virker fint.
Deepburner findes både i en free og en proverison.

Er du overhovdet sikker på at depbruner har fundet din brænder siden den melder den fejlmeddelse. Kan drevet ses i windows. Du kan finde ud af med at gå ind i
Recorder>Drive and medium info. En mulighed er at reinstalere aspi driveren

Er drevet ikke fundet i windows kan du prøve 100 programmer uden det hjælper.
Avatar billede player1 Nybegynder
13. august 2006 - 18:27 #19
.