Avatar billede obhat Nybegynder
28. juli 2006 - 18:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afspille video på hjemmesiden

Dette script kan bruges til at afspille videoklip i media player, men er det muligt at ændre scriptet, så man kan "spole" fram og tilbage i klippet?

<OBJECT ID="Player" width="300" height="250" CLASSID="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"><!-- Media Player 6.0 til win-95-->
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="0">
<param name="FileName" value="norm0.wmv">
</OBJECT>
Avatar billede azrael Nybegynder
28. juli 2006 - 21:51 #1
Har du prøvet at indsætte en

<PARAM NAME="showControls" VALUE="true">

i ovenstående kode?
Avatar billede obhat Nybegynder
28. juli 2006 - 21:55 #2
Ja. den viser godt nok den lille bjælke hvor man normalt kan flytte, eller spole i klippet, men den kan ikke flyttes.
Avatar billede azrael Nybegynder
28. juli 2006 - 21:58 #3
Hmmm... øv da. Måske er det fordi du ikke streamer filmen? Der nævnes nogle forskellige parametre til Windows Media embedding her: http://www.webreference.com/js/column51/install.html

Kan de mon bruges til noget?
Avatar billede obhat Nybegynder
28. juli 2006 - 22:44 #4
øhh nej, ikke umiddelbart. Altså scriptet virker fuldt ud som det ellers skal, det er kun at man ikke kan springe frem og tilbage i klippet.
Avatar billede azrael Nybegynder
28. juli 2006 - 23:37 #5
Uden at ville gøre mig særligt klog på dette (og det er jeg så sandelig heller ikke :) så er jeg rimeligt overbevist om, at det nok hænger sammen med, at du refererer til en normal .wmv fil fremfor at stream filmen. Jeg mener at kunne huske, at media player i så fald downloader videoclippet inden det afspilles, men jeg tager nok fejl... :)
Avatar billede obhat Nybegynder
29. juli 2006 - 08:56 #6
Det er korrekt, jeg henviser direkte til filen, men hvordan streamer man lige??
Avatar billede azrael Nybegynder
29. juli 2006 - 14:26 #7
Har du kigget på Microsofts tutorial ang. Windows Media i websider? Du kan finde det her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwmt/html/adding_windows_media_to_web_pages__etse.asp

Jeg tror, at det du skal have lavet er en metafil af typen .wvx og så embedde et link til denne i stedet for et link til selve videofilen.

Desuden bemærkede jeg, at du anvender en ældre class id til media player. Er det med vilje?
Avatar billede obhat Nybegynder
18. august 2007 - 09:04 #8
...