Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder - SQL Server 2005

Min erfaring med SQL Server er ikke stor. Men den smule erfaringer jeg har fra tidligere versioner er, at man installerer en Enterprise Manager på sin arbejdsstation, og så bruger den til at connecte og arbejde på serveren (Så vidt jeg husker).

Nu har jeg på forsøgsbasis installeret en MS SQL 2005, og jeg kan ikke finde et sted i det system, hvor jeg kan installere en Enterprise Manager.... til gengæld kan den ligge en Visual Studio ind på min maskine.

Kan nogen give lidt briefing om det grundlæggende i MS SQL Server 2005, eller give mig et link til noget "How to get started" materiale for begyndere?

Det materiale jeg finder i deres "books online" system er bare noget "blabla" for mig - synes de forudsætter at man ved (for) mange ting, men det kan være det er min tålmodighed det kniber med.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2006 - 17:07 #1
2005 kommer ikke med Enterprise Manager men med Management Studio

faa fat paa den !
Avatar billede bobber Nybegynder
29. juli 2006 - 10:10 #2
Når du installerer SQL server 2005 bliver der også installeret Management studio, og denne skulle lægge som i menuen under sql server 2005, hvis dette ikke er kommet med under installation er det fordi du ikke har installeret selve "client tools"(eller også hedder den bare tools, kan ikke lige huske det, men jeg lavede samme fejl første gang jeg installerede) så kør installation igen og sørg for at tjekke "client tools" af denne gang (du behøver ikke afinstallere først)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2006 - 23:43 #3
smajli ?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 16:32 #4
Jeg fandt management studio.... Undskyld at jeg glemte jer.

Jeg vil gerne givem point til jer begge - arne for hutigt svar og bobber for en god uddybelse.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2006 - 20:28 #5
ok