Avatar billede clyder Nybegynder
27. juli 2006 - 17:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til rapport med løbsresultater

Jeg må starte med at fortælle at jeg er novice på Access-området.
I.f.m. med at jeg har lavet et system til at fastholde resultaterne (opnåede tider) til brug ved sportsarrangementer, har jeg brug for en TÆLLER i en rapport - således at rapporten viser den enkelte udøvers placering..

I den forbindelse skal det fremhæves at rapporten har 3 overordnede sorteringskriterier - KØN, SORT1 (f.eks. distance) og SORT2 (f.eks. aldersgruppe) - og TÆLLERen skal derfor nulstilles efter hver "sorteringsgruppe" på rapporten.

Under hver "sorteringsgruppe" dokumenteres - STARTNUMMER, NAVN, ÅRGANG, KLUB og TID (I stigende orden)  jeg mangler så at få indsat TÆLLERen foran hver enkelt record i rapporten, så den bliver således

[KØN]
      [SORT1]
                  [SORT2]
                              [TÆLLER] [STARTNUMMER] [NAVN] [ÅRGANG] [KLUB] [TID]
                              Etc.

                  [SORT2]
                              [TÆLLER] [STARTNUMMER] [NAVN] [ÅRGANG] [KLUB] [TID]
                              Etc.
      [SORT1]
                  [SORT2]
                              [TÆLLER] [STARTNUMMER] [NAVN] [ÅRGANG] [KLUB] [TID]
                              Etc.

                  [SORT2]
                              [TÆLLER] [STARTNUMMER] [NAVN] [ÅRGANG] [KLUB] [TID]
                              Etc.

Nogle bud på en løsning?

Vh
Claus Lyder
Avatar billede mugs Novice
27. juli 2006 - 17:34 #1
Først skal du gruppere dine data i rapporten. find ikonet for gruppering og sortering på menulinien, og for hver gruppering skal du vælge at vise et gruppehovede.

Derefter tager du en ubundet tekstboks fra værktøjskassen og sætter det i Detaljesektionen. Giv den ubundne tekstboks datakilden = 1 og vælg løbende sum over gruopper.

Det burde kunne gøre det.
Avatar billede clyder Nybegynder
27. juli 2006 - 17:48 #2
Tusinde gange tak - jeg tænkte sgu' nok det var "nemt"

Tak for hjælpen!

Claus Lyder
Avatar billede mugs Novice
27. juli 2006 - 17:55 #3
Selv tak - Og tak for point.
Avatar billede stokkebye Nybegynder
19. august 2006 - 13:18 #4
Hvordan laver man det samme i en forespørgsel ?