Avatar billede pnr Nybegynder
27. juli 2006 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken SQL-Server til udvikling

jeg skal have installeret en MS-SQL server på min maskine til udvikling, men jeg er i tvivl om hvilken. Jeg har en Developer edition liggende og så er der MSDE2000. det skal installeres på en Bærbar så det skal helst ikke tage for mange system ressourcer. Hvad er forskellen på de 2 og hvad kan i anbefale jeg installere?
Avatar billede terry Ekspert
27. juli 2006 - 09:11 #1
You should use DEveloper Edition
Avatar billede terry Ekspert
27. juli 2006 - 09:15 #2
Developer Edition if I remember is the same as the Enterprise but intended for developing.

MSDE is limited (optimized) to 5 connections and 2 GB data and I dont thingk it has Enterprise Manager
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. juli 2006 - 09:29 #3
SQL Server 2005 Express kunne også være en mulighed.
Avatar billede pnr Nybegynder
27. juli 2006 - 09:37 #4
Hvad med Developer edition belaster den mit system mere end MSDE?
Avatar billede terry Ekspert
27. juli 2006 - 09:41 #5
This table shows hardware requirements for installing Microsoft SQL Server 2000 or SQL Server client management tools and libraries.
Hardware    Minimum requirements
Computer    Intel® or compatible
Pentium 166 MHz or higher.
Memory (RAM)1    Enterprise Edition: 64 MB minimum, 128 MB or more recommended
Standard Edition: 64 MB minimum
Personal Edition: 64 MB minimum on Windows 2000, 32 MB minimum on all other operating systems
Developer Edition: 64 MB minimum
Desktop Engine: 64 MB minimum on Windows 2000, 32 MB minimum on all other operating systems
Hard disk space2     SQL Server database components: 95 to 270 MB, 250 MB typical
Analysis Services: 50 MB minimum, 130 MB typical
English Query: 80 MB
Desktop Engine only: 44 MB
Monitor    VGA or higher resolution
800x600 or higher resolution required for the SQL Server graphical tools
Pointing device    Microsoft Mouse or compatible
CD-ROM drive    Required

But if you require Enterprise manager then MSDE isnt an option unless you can take it from Developer Edition which wil then use more HD
Avatar billede verakso Nybegynder
27. juli 2006 - 10:59 #6
Terry har ret, hvis du skal udvikle og arbejde med en SQL database, så skal du installere Developer Edition, for kun med denne får du værktøjer til at "pille" i databasen med.

MSDE er så den du bruger til at afvikle din udviklede database på en anden maskine (hvis der ikke er en MSSQL i forvejen)

Så MSQL DE er altså lettest at installere og bruge og udvikle og arbejde med, og har ikke de samme restriktioner som MSDE, og de sluger altså lige meget performance begge to - så du "sparer" altså ikke noget med at gå den lange vej og bruge MSDE...
Avatar billede pnr Nybegynder
27. juli 2006 - 11:30 #7
Jeg takker mange gange for jeres kommentare, verakso smid et svar så får i point begge to...
Avatar billede pnr Nybegynder
01. august 2006 - 10:00 #8
Takker for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
01. august 2006 - 10:27 #9
selv tak
Avatar billede verakso Nybegynder
07. august 2006 - 10:57 #10
Det var så lidt - det var terry der gav svaret.