Avatar billede spidr Nybegynder
25. juli 2006 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skifte mellem 2 skærme.

Jeg har 2 skærme, min normale fladskærm og en projektor sat til mit 1900x grafikkort. Jeg har normalt bare min fladskærm sat til, men når jeg så skal se film går jeg ind i skærm properties og ændre skærm til projektoren og så burde skærmbilledet blive vidst der, men det fungere ikke længere.

Fornyligt knækkede mit kabel til projektoren og det resulterede naturlighvis i at den ikke virkede. Nu har jeg så fået mig et nyt kabel, men jeg kan stadig ikke få det til at virke.

Når jeg går ind i skærm properties:
http://bevarfildeling.dk/01.JPG
og vælger den som primary monitor og tager den anden fra:
http://bevarfildeling.dk/02.JPG
og trykker accepter så sker der bare det at skærmen blinker slukker et lille stykke tid, og så kommer billedet tilbage og instillingerne står som de var til at starte med igen.

Jeg håber lidt på at nogen måske har en ide til noget jeg kan prøve, for syntes selv jeg har prøvet alt :(
Avatar billede fargo Nybegynder
25. juli 2006 - 21:35 #1
prøv at trykke på advanced, og så skærme (min er på dansk, den hedder nok screens på din, det er det nederste faneblad til højre (cirkel 1)).

http://i22.photobucket.com/albums/b338/chornum/skrm.jpg

og klik så på pilen ved tema, så skift mellem skærme (cirkel 2), og så anvend

når jeg gør det på den her måde, kan jeg ikke skifte mellem skærmene hvis jeg har windows media player åben, så vær lige opmærksom på det.
Avatar billede spidr Nybegynder
25. juli 2006 - 23:27 #2
Well, jeg har ikke nær så mange muligheder som dig.

Men har liget opdaget at min computer slet ikke finder min projektor. Hvilket jeg syntes er lidt mærkeligt da den tidligere bare har virket.

Det skal også lige siges at nogle gange når jeg prøver at skifte skærm, og den flimre lidt, så flimre projektoren også lidt, så der er forbindelse.
Avatar billede spidr Nybegynder
25. juli 2006 - 23:29 #3
Avatar billede fargo Nybegynder
25. juli 2006 - 23:40 #4
ahh ok, så kan jeg desværre ikke hjælpe, min pc viden er detsværre meget begrænset, men held og lykke med det.
Avatar billede spidr Nybegynder
25. juli 2006 - 23:50 #5
Nu har jeg omsider fået svar fra den.. Men den viser kun gule og lyse faver.. Tror måske det er stikket, men kan ikke rigtigt finde ud af det :S
Avatar billede zenze Nybegynder
26. juli 2006 - 01:23 #6
Hvis dit kabel til projectoren er "knækket" mens der var tændt for den, så kan der være kortsluttet noget i den meget følsomme elektronik i den. Alternativt det som du selv nævner med selve datastikket i projectoren.
Kan du få et ordentligt billede frem, når du tilslutter den til TV'et via S-video eller composite?
Avatar billede spidr Nybegynder
26. juli 2006 - 02:57 #7
Nu har jeg fået det testet med et VGA/XGA kabel, og det virkede fint.. Så går ud fra at jeg bare må anskaffe mig et sådant kabel og bruge det. Jeg har bare hørt at kvaliteten skulle blive meget forringet med denne type kabel, især over længere afstande (10m) kan det passe?
Avatar billede spidr Nybegynder
11. juli 2007 - 13:49 #8
hmm fandt vidst ud af det, gammel tråd..