Avatar billede oesterballe Nybegynder
25. juli 2006 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

backup af data fra gammel HD til ny

Hej

Jeg har lige købt en ny hitachi 100 gb disk til min bærbar. Jeg brugte Powerquest drive image 7.0 (tror det er Norton nu) til at lave et image af min gamle disk (60 gb) som jeg lagde på en ekstern disk. Efterfølgende kopierede jeg imaget over på 100 gb disken, men da jeg ville boote fik jeg en booterror ang. manglede eller defekt boot device. Jeg har prøvet at geninstallere windows og det fungere fint på den nye disk, jeg kan bare ikke ligge mit image over og boote. Håber der er nogen som kan hjælpe mig med dette irriterende problem.
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2006 - 17:33 #1
prøv følgende:
Sæt din WinXP-cd i drevet og gå ind i recovery mode  (tryk R for at komme ind i recovery/genoprettelseskonsol)
Skriv så:  fixmbr
dette genskaber en mbr med Windows som det primære system
ELLER:
Alternativt kan du boote på en windows 98 bootdisk og skrive:
fdisk /mbr
Avatar billede oesterballe Nybegynder
02. august 2006 - 13:57 #2
Dette fungerer desværre ikke. Fejlmeldingen er stadig at den ikke kan boote fra hardwaren eller finde en korrekt boot sti.
Avatar billede oesterballe Nybegynder
18. august 2006 - 16:49 #3
Jeg endte med at reinstallere det hele, well well.