Avatar billede shadowdance Nybegynder
25. juli 2006 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med DoCmd.RunSQL

Hej,

når jeg bruger DoCmd.RunSQL i VBA/Access får jeg en advarselsboks med anmodning om bekræftelse... "du er ved at opdatere X rækker..."

Det er jo ikke altid lige smart. Hvordan undgår jeg den?
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2006 - 15:14 #1
docmd.setwarnings false
din kode
docmd.setwarnings true
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2006 - 15:15 #2
Husk ALTID at sætte warnings til true efter eksekvering af koden, ellers forbliver warnings false i HELE applikationen.
Avatar billede jensen363 Forsker
25. juli 2006 - 16:52 #3
Et alternativ er at droppe den lidt forældede metode DoCmd ... og opbygge SQL vha. DAO ... her opnår du bl.a. den umiddelbare fordel, at dine SQL-sætninger kan blive meget længere
Avatar billede shadowdance Nybegynder
26. december 2006 - 06:36 #4
jensen363 skal have point for denne...
Avatar billede jensen363 Forsker
02. januar 2007 - 08:37 #5
Svar :-)