Avatar billede nedergaard Nybegynder
24. juli 2006 - 13:06 Der er 13 kommentarer

Problemer med autoarkivering i Outlook express

Jeg har et spørgsmål ang. autoarkivering i outlook express. Jeg gætter nemlig på, at det er denne funktion der har fjernet mange af mine mails fra de forskellige mapper. Flere at disse mails vil jeg meget gerne hente frem igen. Jeg har søgt en del på nettet rundt omkring, men har ikke været heldig at finde et svar på mit problem: hvordan administrer man autoarkivering i Outlook express? Og hvordan henter man de mails frem igen som er er blevet arkiveret?

Håber nogen kan hjælpe mig med mit problem!

vh
Arne Nedergaard
24. juli 2006 - 14:33 #1
Lige en hurtig - Prøv at kigge i mappen:

C:\Documents and Settings\[bruger]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{B68679DC-4F9B-4BDF-A0DC-FD157E7C18A4}\Microsoft\Outlook Express\ ...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. juli 2006 - 14:36 #2
eller se i indstillinger for outlook.. under vedligeholdese.. tryk på knappen, lagringsmappe.
Så vidt jeg ved, skal du importere dem igen, for at kunne se dem.
(i filer..importer/meddelser)
Avatar billede nedergaard Nybegynder
26. juli 2006 - 11:30 #3
Tak for hjælpen, men så langt var jeg sådan set noget. Jeg kan se at der ligger en del mapper i den angivne placering

(C:\Documents and Settings\[bruger]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{B68679DC-4F9B-4BDF-A0DC-FD157E7C18A4}\Microsoft\Outlook Express\ ...)

men når jeg forsøger at importere dem, får jeg en fejlmeddelelse om, at de evt. benyttes af outlook express eller et andet program og derfor ikke kan importeres.

Endelig vil jeg også gerne vide hvor man administrere den automatisk autoarkivering, så jeg ikke fremover pludselig står og mangler nogle mails...

På forhånd tak.
Avatar billede nedergaard Nybegynder
26. juli 2006 - 11:31 #4
Lige en hurtig tilføjelse: Har kigger under indstillinger -> vedligeholdelse, men har ikke kunnet finde noget brugbart.
Avatar billede jimmo Nybegynder
04. august 2006 - 10:24 #5
->nedergaard
Har du fået løst dit problem?
Avatar billede nedergaard Nybegynder
04. august 2006 - 13:27 #6
Nej desværre ikke.
Avatar billede jimmo Nybegynder
04. august 2006 - 13:55 #7
Så må vi lige have afklaret først, hvad du lægger i begrebet "autoarkivering". Er det mon brug af de såkladte meddelesesregler, du mener? Eller har du en bunke mapper, som du selv har oprettet, og hvori du gemmer modtagne e-mails, og hvorfra de pludselig forsvinder?
Avatar billede nedergaard Nybegynder
06. august 2006 - 14:49 #8
Jeg har ganske rigtigt en bunke mapper, hvortil forskellige mails bliver placeret ved hjælp af meddelelsesregler. Fra nogen af disse mapper og fra mappen "sendt post" er der forsvundet en masse mails, f.eks. alle mails fra år 2005... Efter en række søgninger ved hjælp af google, gættede jeg på at de forsvundne mails var blevet arkiveret automatisk af outlook. Som dr1 skrev ovenfor, så kan de findes i C:\Documents and Settings\[bruger]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{B68679DC-4F9B-4BDF-A0DC-FD157E7C18A4}\Microsoft\Outlook Express\ ...

jeg har derfor 2 spørgsmål:

1) Hvordan henter man disse mails tilbage i outlook express? Jeg har prøvet med importer, men får blot en meddelelse om, at disse mails benyttes af et program og derfor ikke kan hentes ind.

2) Hvordan ændrede man autoarkivering i outlook express, så jeg ikke fremover pludselig mangler nogle mails? Har kigget under funktioner-> indstillinger uden at finde noget brugbart.
Avatar billede jimmo Nybegynder
09. august 2006 - 21:57 #9
Hej nedergaard. Gå lige ind i menupunktet Hjælp øverst til højre dit mail-program, klik på sidste linje (Om…) og svar tilbage, hvad der står i de første 3 linjer. Så ved vi éntydigt, hvilket program og version, du har. Hilsen jimmo.
Avatar billede nedergaard Nybegynder
10. august 2006 - 08:19 #10
Hej Jimmo

Håber det er disse oplysninger du efterlyser:

Microsoft
Outlook Express 6
6.00.2900.2180(xpsp_sp2_rtm.040803-2158)
Avatar billede jimmo Nybegynder
10. august 2006 - 16:22 #11
Hej Nedergaard. Du må først have en kompliment: Du svarer præcist på spørgsmål - og det gør det hele til en ikke uløselig opgave. Ikke sådan at forstå, at man kan genskabe data, der virkelig er væk på maskinen - men sådan, at man kun ved præcise spørgsmål og svar har en chance for at finde frem til, hvad status er, og hvad forklaringen på, hvad der er - eller har været - galt. Selv om vi så måske til sidst må konstatere, at visse data rent faktisk er forsvundet, gælder det jo om, at noget sådant i hvert fald må søges forhindret i fremtiden. Som det tilsyneladende er nu, er brugen jo alt for usikker datamæssigt.
* * *
Opret som næste led en ny unik mail-mappe i dit mail-program. Formentligt har du allerede "Mappelisten" fremme, ellers kan den jo fremskaffes ved menupunkt "Vis" -> "Layout" -> Checkmærke i rubrik "Mappeliste". Højre-klik i mappelisten fx på "Lokale mapper" og opret en ny mappe med det lidt unikke navn "!Sporingsmappe" (uden gåseøjne). Takket være det lidt usædvanlige navn og startende med udråbstegnet, skulle den gerne svare til sit navn og altså være nem at spore! Jeg ved godt, at der tidligere har været nævnt en placering på datafilerne --  men gør alligevel følgende:
Sørg herefter for, at alle programmer inkl. mailprogrammet,  er lukket, således at du står ude i skrivebordet. Venstreklik Knappen "Start" -> "Søg" -> Skriv i rubrikken "Alle mapper og filer" *.pst *.dbx (altså et mellemrum mellem t'et og den anden stjerne) -> Venstreklik på "Flere avancerede indstillinger" og sørg for, at der er checkmærker i alle 3 følgende rubrikker: "Søg i systemmapper", "Søg i skjulte filer og mapper" samt "Søg i undermapper". Sørg også for, at der ikke er checkmærker i flere rubrikker under disse avancerede indstillinger. Venstreklik herefter på "Søg".
Besvar herefter følgende spørgsmål ud fra søgeresultatet:
a) Findes der nogen hits med filtypen .pst?
b) Har alle hits med filtypen .dbx nøjagtig samme sti?
    (Fx en sti som C:\Documents and Settings\... osv osv...\Outlook Express)
c) Hvilken funden sti / fundne stier fandtes? Angiv den / dem venligst helt nøjagtigt.
d) I hvilken sti befandt filen "!Sporingsmappe" sig?
e) Var der i øvrigt fuld navne-overensstemmelse mellem de mapper, der eksisterer i dit nuværende mail-program og den fundne / de fundne dbx-filer? Altså således, at ét mappenavn i dit mail-program svarer nøjagtigt til én og kun én dbx-fil?
f) Hvor stor (kb) er den mindste dbx-fil - og hvor stor er den største?
Hej igen fra jimmo
Avatar billede nedergaard Nybegynder
10. august 2006 - 19:58 #12
Hej jimmo

Tak for din ros - og din store hjælpsomhed!

a) der blev ikke fundet nogen filtype med .pst
b) nej
c)der blev fundet to stier, hvilket nok skyldes at jeg henter mails ind fra mine to hotmail konti:

C:\Documents and Settings\Arne Nedergaard\Application Data\MSN6\UserData\{CDD7A660-4DD4-01C2-0300-0000F05B9643}\Hotmail

C:\Documents and Settings\Arne Nedergaard\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{940AD8BD-1015-4F19-B071-F4951ECA777C}\Microsoft\Outlook Express

d) !Sporingsmappen blev fundet i sidstnævnte sti

e)ja
f)477.463 kb og 10 kb

vh
nedergaard
Avatar billede jimmo Nybegynder
11. august 2006 - 01:34 #13
Hej Nedergaard.

Nedenstående Sp. 1 og Sp. 2 vedrører alene den sti, der ender med ender med "\Outlook Express".

Sp. 1: I dine ovennævnte indlæg af 26/07-2006 11:30:32 og 06/08-2006 14:49:25 står stien endende med "\Outlook Express" anført med tegnsekvensen
B68679DC-4F9B-4BDF-A0DC-FD157E7C18A4
mellem de krøllede paranteser { og }, men i dit indlæg af 10/08-2006 19:58:51 står angivet tegnsekvensen
940AD8BD-1015-4F19-B071-F4951ECA777C
men du har da kun den ene (den sidste), ikke?

Sp. 2: I dit indlæg af 10/08-2006 19:58:51 - punkt e) bekræfter du, at der til hver eneste nuværende mappenavn i dit e-mail-program findes én og kun én dbx-fil med samme navn i resultatlisten fra søgeprocessen.
Men gælder det også omvendt, at der til enhver dbx-fil hørende til den sti, der ender med "\Outlook Express", også findes en mappe med det tilsvarende navn i dit e-mail-program? Hvis der findes flere dbx-filer, så angiv venligst navnet på sådanne. Fx "folders.dbx".

* * *

Nedenstående Sp. 3 og Sp. 4 vedrører alene den sti, der ender med ender med \Hotmail".

Sp. 3: Hvor mange dbx-filer fandt søgeprocessen vedrørende stien, der endte med "\Hotmail"?

Sp. 4: Siger navnene på dbx-filerne noget som helst genkendeligt?

* * *

Sp. 5: Er det alene e-mails, der er forsvundet, eller ved du, at der også er forsvundet mapper fra dit e-mail-program?

Sp. 6: Når du udfører følgende: Menupunkt "Funktioner" -> Faneblad "Post" , hvormange konti står der da opført i den store rubrik? Angiv venligst linje for linje, hvad der står under kolonnerne "Konto", "Type" "Forbindelse"?

Sp. 7: Når du udfører følgende: Menupunkt "Funktioner" -> Faneblad "Nyheder" , hvormange konti står der da opført i den store rubrik? Angiv venligst linje for linje, hvad der står under kolonnerne "Konto", "Type" "Forbindelse"?

Sp. 8: Du skrev i dit indlæg af 10/08-2006 19:58:51, at du havde 2 Hotmail-konti - er de af gammel eller nyere dato? Microsoft har tidligere tilbudt Hotmail-konti kørende med Outlook Express som klientprogram - men kræver nu penge for at kunne køre på denne måde. Gamle konti kan dog stadigvæk - i hvert fald lidt endnu - bruges uden betaling. Er dine konti betalte eller gratis? Det kan have betydning for kapaciteten.

Sp. 9: Har du andre e-mail-konti end de to nævnte Hotmail-konti - og i så fald hvilke?
(OBS: Angiv ikke dine præcise email-adresser - kun almene oplysninger om hos hvem, du har fået kontoen etc. - og naturligvis aldrig passwords her i det offentlige forum).

Sp. 10: Hvilken Internet-udbyder har du?

Sp. 11: Har du i perioden, hvor du tilsyneladende har tabt en del af dine e-mails, haft "systemnedbrud", således at din maskine er blevet "genoprettet" automatisk eller manuelt?

Sp. 12: Hvilket operativsystem har du (fx Windows xp, Windows 98, Windows 2000) ?

Sp. 13: Kører du alene på din maskine, eller bliver den også brugt af andre personer?

Venlig hilsen Jimmo