Avatar billede ts Nybegynder
23. juli 2006 - 12:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blå og sort streger på fladskærmen

Jeg har en Acer AL1931 fladskærm, som jeg er meget glad for. Jeg har haft den i ca. et år og den har altid virket upåklageligt.

Men her den anden dag, da jeg kom tilbage til min computer efter at have været en tur ved stranden, så var der kommet en lodret blå streg ned over hele skærmen ude i højre side og der er også kommet en vandret sort streg henover skærmen.

Jeg kan sagtens bruge skærmen, men det er lidt generende. Hvad kan det være? Er det slitage eller er det fordi jeg havde computeren tændt og skærmen slukket, imens jeg var ved stranden?
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 12:45 #1
det er højest sansynligt slitage...
de fleste skærme kan byttes på garantien da det er så mange pixels det gælder...
kan du ikke så bør du klage til forbruger klage nævnet....

men du kan prøve et program der prøver at vibrerer krystallerne påplads...
den skifter farver i en høh frekvens og det burde kunne ryste krystallerne på plads...

men du kan læse merer her.. http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
ellers gå til din forhandler og klage der er noget der hedder 1 års garanti og det 2. år er reklamationsret så klag hvis programmerne ikke virker
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 12:47 #2
ps. kan ikke ambefale at du begynder at trykke på skærmen
Avatar billede ts Nybegynder
23. juli 2006 - 13:26 #3
Webdesigner> Det vil jeg straks prøve
Avatar billede ts Nybegynder
23. juli 2006 - 13:32 #4
Hvad er en damp cloth?
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 14:36 #5
damp cloth = fugtigklud men lad vær gå ned og kla g hvor du har købt skærmen..
tryk på skærmen er sidst ud vej...
Avatar billede ts Nybegynder
24. september 2006 - 19:31 #6
webdesigner> Tak for dine gode råd. Status i øjeblikket er at jeg endnu ikke har fået gjort noget ved mit problem med skærmen. Den kan jo godt bruges som den er selvom stregerne generer mig. Jeg lukker denne tråd igen...