Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
21. juli 2006 - 22:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Venligst vunder www.simonolesen.dk

Ja som titelen siger vil jeg gerne havde en vudering af http://www.simonolesen.dk

Mbh Simon Olesen
Avatar billede ndesoft Nybegynder
21. juli 2006 - 22:54 #1
Testet i Firefox og IE7 i opløsningen 1152x864px:

Designet har potentiale, vil dog kommentere et par ting:
Siden er for bred i forhold til top-banneret. Banneret vises derfor 1 ¼ gange. Gøres opløsningen/vinduet mindre ses banneret ikke helt, hvilket egentlig er synd.

Teksten, synes jeg heller ikke er ret god. "Gill Sans MT" er ikke ret god på skærmen, men ser godt ud på tryk. Jeg vil råde dig til at bruge Arial, Verdana eller en anden skrift-type der minder om disse.

Top menuen kunne godt gøres tydeligere. Jeg har svært ved at læse hvad der står, det samme med bund-linien. Igen overvej en anden skrifttype og prøv med en fed/bold skrift.

Marginerne i højre og venstre side bør være større. Her taler jeg om tekst området. Det irritere øjnene at læse tekst så tæt på en kant.

På forsiden kunne jeg godt tænke mig lidt mere grafik, da siden ellers kommer til at minde om en bog.
CV'et kunne også bruge lidt grafik evt. af dig.

For at udvise seriøsitet bør ALLE sider have ens design! Dermed siger jeg at din blog og dit galleri skal have samme design som resten af sitet. Det ser bedst ud og forvirre ikke brugeren.

Du har et punkt der hedder "filer", hvorfor?

Alt det jeg har skrevet er ikke ment ondt, det er ment som en idé liste til at få så meget ud af et, egentlig flot, design som muligt og gøre det endnu flottere og bedre!
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2006 - 22:57 #2
jeg synes der er nogle gode ting og nogle dårlige ting.

Først og fremmst kræver siden en bestemt opløsning da designet ellers går i stykker og det virker ikke så smart. Teksten i hvert fald på forsiden er svær at læse fordi det er så lang linier og det er en lidt svær font at læse på en skærm - det kunne måske deles op i 2 kolonner eller noget. Både "blog" og "foto" har et helt andet design end de øvrige sider og det kan forvirre de besøgende - man ved ikke om man er kommet til en anden side eller hvad. Både menuen og teksten på siderne går helt ud til kanten - måske kunne man der arbejde med noget margin eller padding. Designet som sådan er måske ikke prangende, men jeg synes at det opfylder sit formål i dette tilfælde.
Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
23. juli 2006 - 10:53 #3
Takker for disse kloge ord.
Jeg har forsøgt at følge jeres råd. Men jeg kan ikke få cellPadding til at virke på mine sider.

grunden til at min blog og foto side ikke har samme design som resten er fordi det er scrpits som er hentet direkte fra netten, men jeg arbejder på det.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
23. juli 2006 - 21:57 #4
Prøv at erstatte <tr cellpadding="10"> med <tr style="padding:10px;">
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 11:50 #5
lidt sparsomt, men ok - billedet i toppen kan forstætte i en uendelighed, jeg kører dual-screen på min pc og kan få skibet til at poppe frem 3 gange. Ville sætte en maxbredde, eller en fastbredde  så det ikke kan lade sig gøre. Hvis Jeg Bare Skrive Sådan Her Vil Jeg Ikke Tro Det Er En Menu, så jeg ville også lave lidt større mellemrum mellem dine menupunkter.

Flimmer i himlen ?

Kontakt informationer 2 gange på forsiden (bunden og på indholdssiden)

En ellers meget overskuelig og letanvendelig hjemmeside, forresten et god råd: pas på med mail adresser på forsider af hjemmesider, da mange af de spam-robotter opsnapper disse hvis de besøger din side, og så er du garanteret spam de næste mange måneder.
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2006 - 14:46 #6
har du fået svar nok så vi skal lukke eller venter du stadig på nogle ting?