Avatar billede fieklokke Nybegynder
21. juli 2006 - 13:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Digitale foto til fremvisning på TV

Jeg ville gerne prøve at vise mine digitale billeder der ligger på computeren frem ,men har ikke kunne få nogle programmer til at lave et der lykkedes.Jeg har prøvet med Adope Photoshop Elements 4 , nero og Ulead DVD Pictureshow. Hvad gør jeg galt der kommer ikke noget frem på tv og når jeg prøver på pc en er det bare sort.Er der eventuelt andre gratis programmer der er nemmere???
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. juli 2006 - 13:23 #1
Med gratis programmet IrfanView, er det hurtig og let at lave et slideshow ud af dine billeder. Billederne samles i en .exe fil, der blot køres på computeren.

http://www.download.com/3000-2192-10021962.html

HVordan du så får det over på computeren, kender jeg ikke noget til.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juli 2006 - 13:41 #2
Brænder du en CD? Eller er computeren forbundet til dit TV?
Avatar billede aurum Nybegynder
21. juli 2006 - 13:44 #3
Hvad med photostory fra Microsoft?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juli 2006 - 13:58 #4
hvad er det eventuelt for en DVD afspiller. Det er ikke alle DVD afspillere der kan vise billeder.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
21. juli 2006 - 17:01 #5
Jeg brænder det ned på DVD da min computer kører for sig selv.DVD spilleren er en
Denver og jeg har før set CD lavet med billeder på den,så det må være mig der bruger programmerne forkert.Jeg vil helst bruge mit Nero 6.6.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juli 2006 - 19:11 #6
De fleste DVD afspillere skal bare have billederne liggende i en almindelig mappe struktur på disken. Nogle DVD afspillere kan ikke håndtere billeder i mapper og da skal billederne ligge i roden på CD'en.

Brug nero og kopier billederne til DVD'en (lav eventuelt en test CD, hvis den ikke understøtter billed DVD'er) Kik eventuelt i DVD'ens manual der står nogle gange hvilke krav der er, for eksempel er det ikke unormalt at der maks må være 250 billeder i en mappe på en billed CD.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
23. juli 2006 - 15:20 #7
Nu har jeg fået Nero til at virke ,men billederne kommer i blandet rækkefølge i forhold til den jeg ligger dem ind.
Hvorfor!!! Hvad gør jeg galt???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. juli 2006 - 08:26 #8
ligger de måske i filnavns orden? eller orden efter dato?
Avatar billede fieklokke Nybegynder
24. juli 2006 - 16:11 #9
De ligger i filnavnsorden (pict.1 - pict 2 osv.) i forskellige mapper,så der er flere med navnet pict 1 men har det betydning.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. juli 2006 - 10:35 #10
Du må jo kunne se om alle pict1 billederne kommer sammen. Det kommer jo an på hvordan DVD'en håndtere filerne på DVD'en.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
25. juli 2006 - 16:06 #11
Ok mange tak for hjælpen james må jeg så lige bede om et SVAR så du kan få pointene.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
28. juli 2006 - 09:54 #12
james t dk kom lige med et svar da det er dig der har fortjent pointene,hvilket jeg kun kan gi dig ved et svar og ikke kommentar.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juli 2006 - 10:12 #13
OK, vil du ikke lige skrive den løsning som du kom frem til, så andre kan få glæde af den.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
28. juli 2006 - 11:59 #14
På Nero kan du lave slide -show med 99 billeder ad gangen,men bliver spurg om de skal lægges over på ny hvis du overskrider og der kan man bare sige ja og så brænde dem på samme cd/Dvd.Det er et godt program til dette med mulighed for opdeleing i mapper og man kan lægge musik til.Man skal bare trykke på + så kommer mapperne frem og så markere dem så ordner den resten.
Tak for hjælpen.