Avatar billede challengers Nybegynder
21. juli 2006 - 08:38 Der er 8 kommentarer

DrayTek Vigor 2900VG

Hej Eksperter!

Jeg overvejer at anskaffe mig en ny router/firewall.
Jeg har brug for følgende:
- VPN
- WLAN
- VoIP

Jeg har IKKE brug for indbygget modem, da jeg pt. kører på StofaNet (og jeg skifter formentlig til TDC senere på året)

DrayTek Vigor 2900VG opfylder mine behov, og derfor overvejer jeg at købe den.
Men for det første er den ret dyr (ca. 2200,-) og for det andet kan jeg ikke finde anmeldelser af den.

Jeg har læst om den i Google Groups, men mangler en anmeldelse eller en god beskrivelse om erfaring med den.

Håber, I kan hjælpe!
Avatar billede leif Seniormester
21. juli 2006 - 10:13 #1
Jeg ville personligt ikke vælge at køre WLAN på Draytek (Har dårlige erfaringer, jeg bruger det til nogen få test, men ikke i daglig dagen.)
Avatar billede challengers Nybegynder
21. juli 2006 - 10:37 #2
Hvad er grunden til du ikke vil køre WLAN på DrayTek? Er det ustabilt, svært at sætte op eller...?
Avatar billede leif Seniormester
21. juli 2006 - 10:38 #3
Ustabilt
Avatar billede challengers Nybegynder
24. juli 2006 - 20:58 #4
Det virker ikke som om der er ret mange, der har erfaring med produktet???
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 21:00 #5
Det er nok fordi det er mest konsulenter som sælger produktet til lige netop deres kunder og det er ikke et produkt som du normalt finder i butikken.
Avatar billede challengers Nybegynder
26. juli 2006 - 14:52 #6
Nå, nu har jeg bestilt boksen, så må vi se, hvad den kan...
Der er heldigvis 14 dages returret :)
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2006 - 14:59 #7
Ellers sig lige til jeg skal faktisk have købt nogen hjem, hvor har du købt den ?
Avatar billede challengers Nybegynder
04. august 2006 - 10:56 #8
Jeg købte den hos itbutikken.dk.
Leveringen tog faktisk kun 6 dage til trods for de ikke havde en på lager.
Jeg har sat WLAN op og indtil videre kører det fortrinligt.
Næste prøvelse bliver IP-telefoni. Mere følger...