Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2006 - 16:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Korrupt SD-kort

Hej Eksperter,

Jeg købte i går et SD-kort på 1GB. Der opstod en skrivningsfejl til kortet i går aftes. Efter den fejl er kortet begyndt at opføre sig underligt. Jeg kan igennem windows og min card-reader sagtens overføre filer dertil, men hvis man så disconnecter card-readeren og sætter den til igen er ændringer i filerne ikke gemt - kortets indhold er simpelthen ligesom det var i går. Herudover er der opstået en mærkelig mappe på kortet indeholdende nogle underlige filer hvis filstørrelse er større end selve kortets kapacitet. Meget underligt.

Jeg har forsøgt formatere kortet via Windows - den skriver følgende:
Filsystemtypen er FAT.
Kontrollerer 976 MB
Ugyldigt medium eller spor nul er defekt. Disken kan ikke bruges.

Kan kortet reddes??? Jeg står og skal bruge kortet i nat hvor jeg drager til Grækenland på ferie, så det er lidt et dårligt tidspunkt det har valgt gå i stykker på.

mvh.
Rasmus
Avatar billede alj Praktikant
20. juli 2006 - 16:05 #1
hm, har du prøvet at overføre til og fra kortet medens det var i pda'n ?
alj
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2006 - 16:28 #2
Jeps... den giver ingen fejl når jeg overfører - og det ser umiddelbart også ud som om filerne er overført/slettet/ændret - men hvis forbindelsen til kortet afbrydes og forbindes igen er alt som det var før.

Det er i øvrigt ikke en traditionel PDA, men en GP2X (se evt. gp2x.com).
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2006 - 17:00 #3
Har leget lidt chkdsk ... umiddelbart set fejlen uoprettelig ud?

C:\Documents and Settings\Rasmus Nielsen>chkdsk h: /f
Filsystemtypen er FAT.
Diskenhedens serienummer er 0035-8807
Kontrollerer filer og mapper...
Uoprettelig fejl i mappen \roms\scummvm\shit.
Skal mappen konverteres til en fil? (J/N) j
61 procent kontrolleret.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
09. august 2006 - 16:00 #4
Jeg lukker ... kortet er defekt!