Avatar billede michaelpejs Nybegynder
20. juli 2006 - 12:47 Der er 12 kommentarer

SMTP server i udlandet

Lige nu sider jeg i Spanien og kan ikke sende min mails og det er jo fordi det er galt med SMTP serveren.... Men jeg vil gerne vide hvad og hilken SMTP server jeg så skal bruge.... Min udbyder i Spanien er "Telefonica" håber at i kan hjælpe mig...
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 12:53 #1
jævnfør denne side:
http://www.telefonica.net/paneldecontrol/ayuda/outlook_express.htm
ser det ud til du skal bruge smtp.telefonica.net

Men skal ikke kunne sige om det er en gammel vejledning
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
20. juli 2006 - 13:02 #2
tak... men hvis man sætter det ind og køre en test af konto instillingerne godkender den også smtp serveren men den kan ikke sende test mailen.... og det er der jeg strander lidt
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2006 - 13:08 #3
Ejer du en Gmail konto ?
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
20. juli 2006 - 13:13 #4
jeg ved ikke hvad det er så....
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 13:29 #5
Og du husker at logge ind på smtp serveren? Det kræver dit brugernavn og din adgangskode.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 13:30 #6
gmail konto er en webmail, hvor der er masser af plads.
Avatar billede michaelpejs Nybegynder
20. juli 2006 - 13:37 #7
det tror jeg egentlig godt at jeg kan det med gmail...
jeg har også logget ind på serveren...
men gmail er løsningen eller hvad ... jeg vil jo gerne bruge outlook som mail program
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2006 - 13:37 #8
Jep, en Gmail er en Webmail med massere af plads og med adgang til en SMTP server
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 13:57 #9
Ved ikke om man stadigvæk skal have invitationer for at oprette en gmail, men hvis man skal kan du give mig din mail adresse, så kan jeg sende en til dig.
Jeg tror at det bliver din gmail adresse der kommer til at stå som afsender, men det er formodentlig ikke noget problem.
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2006 - 14:00 #10
bubbaa -> Ikke hvis du bruger Outlook og deres SMTP server
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. juli 2006 - 14:27 #11
ok, det er da fornemt. Var jeg ikke klar over
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2006 - 14:29 #12
bubbaa -> Så vidt jeg husker, men det er jo bare at lave en test