Avatar billede sebdeluxe Nybegynder
20. juli 2006 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

scroll bars

Hi

Er der nogen som har bokset med scrollbars i iframes.

jeg har opbygget iframet til at vokse i højden hvis der er meget indhold, men ikke i vidden!
men lige så snart at indholdet er for lang i vidden, så dukker der scrollbars op i både horizontalt og vertikalt.

er der ikke nogen mulighed for at droppe den vertikale scrollbar, så det kun er den horizontale der dukker op hvis det nu skulle være tilfældet.

har bokset lidt rundt med overflow-x og overflow-y og scrolling i iframes... men lige meget hjælper det!

hygge
Seb
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. juli 2006 - 11:34 #1
Kan du ikke bruge dynamisk resizable iframes? Det virker fint: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/iframessi2.htm
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. juli 2006 - 11:35 #2
Dog skal currentfr.contentDocument.body.offsetHeight udskiftes med currentfr.contentDocument.documentElement.scrollHeight for at det virker i både Firefox og IE.
Avatar billede sebdeluxe Nybegynder
20. juli 2006 - 13:06 #3
jeg tager lige en kikke på det!

jeg bruger dog allerede resizeable frames, men det må kun vokse i højden da bredden er fastsat.

jeg vender tilbage når jeg har testet færdigt.
;0)

Seb
Avatar billede sebdeluxe Nybegynder
21. juli 2006 - 12:05 #4
dotcom1, send et svar.

jeg bruger det forslag du henviste mig til

mvh
Seb
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. juli 2006 - 12:07 #5
Okay. :)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. juli 2006 - 12:07 #6
Men 200 points er alt for meget. Tag de fleste selv.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
31. juli 2006 - 10:24 #7
Skal vi ikke få lukket? :)
Avatar billede sebdeluxe Nybegynder
31. juli 2006 - 16:01 #8
ups!