Avatar billede bamm Nybegynder
19. juli 2006 - 12:45 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

FF og IE?

Har lavet en hjemmeside som ser lidt skæv ud i FF, hvordan får jeg den til at se ud ligesom i IE hvor den er som den skal være?
Avatar billede fennec Nybegynder
19. juli 2006 - 13:04 #1
Der er omkring 1 mill ting, der kan være forkert, så et link til din side ville være rart, så vi kan se koden.

Men start altid med at få din side til at validere:
http://validator.w3.org/
Avatar billede bamm Nybegynder
19. juli 2006 - 13:20 #2
kan du evt. sende din msn til andersfriis (at) gmail (dot) com

Da jeg helst ikke vil skrive adressen her..
Avatar billede jokkejensen Novice
19. juli 2006 - 13:45 #3
Så er det jo stadig ikke let for andre at hjælpe :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 13:50 #4
- Enig med jokkejensen, det er lidt trist ...

Og så er http://www.eksperten.dk/regler.phtml
2.1.12 og 2.1.13 også lidt svær at overholde...
- men måske kunne du bare poste en demo
markup kilde der simulerede fejlen?

... Link er jo ikke nødvendigt hvis du kan
lave en markup kode der genskaber fejlen?
Avatar billede fennec Nybegynder
19. juli 2006 - 13:53 #5
Er desværre ikke på msn, eller nogen anden chat service for den sags skyld.
Har du din side til at validere efter W3 standarden (mit link)?? Det er altid det første skridt for cross-browser.

Og som jokkejensen og mclemens nævner, er det svært for andre at hjælpe, hvis det kun er mig der har linket, samt det er på kant med reglerne.
Avatar billede bamm Nybegynder
19. juli 2006 - 14:25 #6
Okay.. ligemeget så..

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fforum.noob-cage.dk%2Fupload%2Fvejlepc%2F

Så håber jeg der er nogle der kan hjælpe :)
Avatar billede jokkejensen Novice
19. juli 2006 - 15:19 #7
Hey..

1: Det er altid tåbeligt at indsætte fra word... smid det gennem notepad først så den "grimme" formatering forsvinder..

2: tilføj til css
*
{
line-height: 16px;
}

3:Giv alle 3 celler et specielt klassenavn - ikke midt og midt, men ex top, midt, bund eller andet fornuftigt.. - så kan man ikke ramme en af dem med CSS. - problemet med menuen i FF hvor du kan se det hak, er at den er højere end de 44px som du sætter.. derfor bliver baggrundsbilledet vist igen, og det ser lidt weird ud..
Avatar billede bamm Nybegynder
19. juli 2006 - 15:52 #8
jokkejensen > Kunne du eft ikke prøve at gøre det, og uploade det?

Er nemlig ikke helt med..
Avatar billede bamm Nybegynder
19. juli 2006 - 17:48 #9
Det eneste problem er sådanset at det ser lidt sjovt ud i "menuen" og lidt i bunden på forsiden..
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 20:32 #10
Det er ikke det eneste problem der må nemlig ikke være en eneste fejl i markup'en når man kører xhtml... Jeg anbefaler at du kigger på de links der er i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/719030 ... husk du kører kun tagsoup mode så længe din side leveres som text/html ... xhtml kicker ikke ind medmindre siden er fejlfri og leveres som xhtml (check tråden og links i tråden)

Her er en rettet udgave (jeg kører ikke selv med tabeller så du skal
måske lige konvertere fra div's hvis det skal være tabel markup ... )
- Bemærk jeg har ikke indsat mail adressen i nedenstående ... på din side
står der i teksten service@ditdomæne.dk mens mailto'en peger på sercice?

... Er det godt nok ?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" />
<meta http-equiv="content-language" content="da" />
<title>Vejle PC Service</title>

<style type='text/css'>
html,body{margin:0px;padding:0px;}
body{margin:10px;font:16px verdana,sans-serif;}

#cont{width:600px;margin:0px auto;border:1px solid #000;}

#ct{background-image:url('banner.png');height:105px;}

#cc{background-image:url('bg02.jpg');height:24px;text-align:center;font-weight:bold;padding:10px 0px;}

#cb{background-image:url('bg03.jpg');height:412px;padding:10px;}

.fradr{width:150px;float:right;}

#coy{font-size:10px;text-align:center;padding-top:10px;}

a{color:#000;}
a:hover{color:#000;}
.bit{font-weight:bold;}
.mintxt{font-size:14px;}

</style></head>

<body>
<div id="cont">

<div id="ct">&nbsp;</div>

<div id="cc">Forside | <a href="service.htm">Service</a> | <a href="info.htm">Om&nbsp;os</a> | <a href="sender.htm">Kontakt</a></div>

<div id="cb">

<br /><span class="bit">Vejle PC Service</span><br /><br />

<span class="mintxt">Vejle Pc service er et ny startet projekt.<br />
Vi udfører service for private personer, vi kører<br />
hovedsageligt om aftenen og i weekenden.<br /><br />

Vi kører i en radius af op til 30 km fra vejle.<br /><br />

Vi har stor kompetence indenfor fejlretning og vejledning af brugen af<br />
pc, og vi taler et sprog du kan forstå også selvom dine kompetencer<br />
indenfor computere ikke er de største.<br /><br />

Da dette er et fritid projekt tager vi meget beskedne priser.<br /><br />
Ring eller skriv for at høre nærmere og få et tilbud.<br /><br />

Mvh.<br />
Vejle PC Service.</span>

<div class="fradr"><br />Kontakt os på.<br /><a href="mailto:din-email-adresse-skrives-her">din-email-adresse-skrives-her</a>
<span class="mintxt">+45 28144368</span></div>

</div>

<div id="coy">© 2006-2006 Vejlepc.dk - Vejle PC Service<br />Webdesign af Anders Friis Hansen</div>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 20:34 #11
Lige en ting mere... Du bør nok lige lægge css'en over i en ekstern fil (ekstern stylesheet) og så indsætte denne linje i din head section der peger på css filen...

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/cssfilen.css" />
Avatar billede bamm Nybegynder
19. juli 2006 - 20:55 #12
Tusinde takker for hjælpen, men hvad ville det gøre at ligge css'en over i en anden fil?
Avatar billede bamm Nybegynder
19. juli 2006 - 20:57 #13
Kunne du evt. tænke dig at hjælpe med de 3 andre sider?
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:01 #14
[ Tusinde takker for hjælpen, men hvad ville det gøre at ligge css'en over i en anden fil? ]

Det vil sige:

Det er ikke det eneste problem der må nemlig ikke være en eneste fejl i markup'en når man kører xhtml... Jeg anbefaler at du kigger på de links der er i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/719030 ... husk du kører kun tagsoup mode så længe din side leveres som text/html ... xhtml kicker ikke ind medmindre siden er fejlfri og leveres som xhtml (check tråden og links i tråden)

Her er en rettet udgave (jeg kører ikke selv med tabeller så du skal
måske lige konvertere fra div's hvis det skal være tabel markup ... )
- Bemærk jeg har ikke indsat mail adressen i nedenstående ... på din side
står der i teksten service@ditdomæne.dk mens mailto'en peger på sercice?

... Er det godt nok ?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/cssfilen.css" />
<meta http-equiv="content-language" content="da" />

<title>Vejle PC Service</title></head>

<body>
<div id="cont">

<div id="ct">&nbsp;</div>

<div id="cc">Forside | <a href="service.htm">Service</a> | <a href="info.htm">Om&nbsp;os</a> | <a href="sender.htm">Kontakt</a></div>

<div id="cb">

<br /><span class="bit">Vejle PC Service</span><br /><br />

<span class="mintxt">Vejle Pc service er et ny startet projekt.<br />
Vi udfører service for private personer, vi kører<br />
hovedsageligt om aftenen og i weekenden.<br /><br />

Vi kører i en radius af op til 30 km fra vejle.<br /><br />

Vi har stor kompetence indenfor fejlretning og vejledning af brugen af<br />
pc, og vi taler et sprog du kan forstå også selvom dine kompetencer<br />
indenfor computere ikke er de største.<br /><br />

Da dette er et fritid projekt tager vi meget beskedne priser.<br /><br />
Ring eller skriv for at høre nærmere og få et tilbud.<br /><br />

Mvh.<br />
Vejle PC Service.</span>

<div class="fradr"><br />Kontakt os på.<br /><a href="mailto:din-email-adresse-skrives-her">din-email-adresse-skrives-her</a>
<span class="mintxt">+45 28144368</span></div>

</div>

<div id="coy">© 2006-2006 Vejlepc.dk - Vejle PC Service<br />Webdesign af Anders Friis Hansen</div>

</body></html>

Og så har du en fil der hedder: cssfilen.css med nedenstående indhold:

html,body{margin:0px;padding:0px;}
body{margin:10px;font:16px verdana,sans-serif;}

#cont{width:600px;margin:0px auto;border:1px solid #000;}

#ct{background-image:url('banner.png');height:105px;}

#cc{background-image:url('bg02.jpg');height:24px;text-align:center;font-weight:bold;padding:10px 0px;}

#cb{background-image:url('bg03.jpg');height:412px;padding:10px;}

.fradr{width:150px;float:right;}

#coy{font-size:10px;text-align:center;padding-top:10px;}

a{color:#000;}
a:hover{color:#000;}
.bit{font-weight:bold;}
.mintxt{font-size:14px;}
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:22 #15
^ - Hov kom til at kopiere den oprindelige kommentar
med igen ... det var ikke helt meningen ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:38 #16
Du må selv fjerne alt det inline-halløjsa ;o)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./cssfilen.css" />
<meta http-equiv="content-language" content="da" />
<title>Vejle PC Service</title></head>

<body>
<div id="cont">

<div id="ct">&nbsp;</div>

<div id="cc"><a href="index.htm">Forside</a> | <a href="service.htm">Service</a> | Om&nbsp;os | <a href="sender.htm">Kontakt</a></div>

<div id="cb">

                <p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:12pt;"><b><br> &nbsp;Om os</b></span><br><span style="font-size:10pt;"> &nbsp;<br> &nbsp;Vi er et nystartet firma der tilbyder PC hjælp til private.</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vi holder til i Jelling og kører ud i en radius af &nbsp;30 km. Du er også velkommen<br>
&nbsp;til at indlevere din computer til os i Jelling, hvor vi så kan tilbyde at komme<br>
&nbsp;og sætte den til når computeren er færdig. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vejle&nbsp;PC&nbsp;Service drives af.</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Søren Gammelgaard<br> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Ringvejen 133</span><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:10pt;"><br> &nbsp;&nbsp;</span></font><span style="font-family:'Times New Roman'; font-size:10pt;"><font face="Verdana">&nbsp;&nbsp;&nbsp;7300 Jelling.</font></span></p>

<p class=MsoNormal align="right"><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</span></font><span style="font-size:10pt;"></span></p>

</div>

<div id="coy">© 2006-2006 Vejlepc.dk - Vejle PC Service<br />Webdesign af Anders Friis Hansen</div>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:40 #17
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./cssfilen.css" />
<meta http-equiv="content-language" content="da" />
<title>Vejle PC Service</title></head>

<body>
<div id="cont">

<div id="ct">&nbsp;</div>

<div id="cc"><a href="index.htm">Forside</a> | <a href="service.htm">Service</a> | Om&nbsp;os | <a

href="sender.htm">Kontakt</a></div>

<div id="cb">

<span style="font-size:10pt;">                <form method="post" action="sender.php">

    &nbsp;<label for="t1">Navn:</label><br>

    &nbsp;<input id="t1" type="text" name="name" /><br />

    &nbsp;<label for="t2">Email:</label><br>
    &nbsp;<input id="t2" type="text" name="email" /><br />

    &nbsp;<label for="t2">Telefon nr.:</label><br>
    &nbsp;<input id="t2" type="text" name="tlf" /><br />

    &nbsp;<label for="t3">Emne:</label><br>
    &nbsp;<input id="t3" type="text" name="subject" /><br />

<br>
    &nbsp;<label for="t4">Besked:</label><br>
    &nbsp;<textarea id="t4" name="message" rows="3" cols="49"></textarea><br />
<br>
    &nbsp;<label for="t5">Ønsker du at vi kontakter dig pr. tlf.:</label><br>
    &nbsp;<select size="1" name="menu">
                        <option selected="selected">Ja</option>
                        <option>Nej</option>

</select>
<br><br>
&nbsp;<label for="t6"></label><input id="t6" type="submit" name="submit" value=" Send mail " />
    <input type="reset" value=" Slet alt " />

                </form></span></font>

</div>

<div id="coy">© 2006-2006 Vejlepc.dk - Vejle PC Service<br />Webdesign af Anders Friis Hansen</div>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:41 #18
^ - Rettelse til ovenstående:

<div id="cc"><a href="index.htm">Forside</a> | <a href="service.htm">Service</a> | <a href="info.htm">Om&nbsp;os</a> | Kontakt</div>
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:48 #19
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./cssfilen.css" />
<meta http-equiv="content-language" content="da" />
<title>Vejle PC Service</title></head>

<body>
<div id="cont">

<div id="ct">&nbsp;</div>

<div id="cc"><a href="index.htm">Forside</a> | Service | <a href="info.htm">Om&nbsp;os</a> | <a href="sender.htm">Kontakt</a></div>

<div id="cb08"><b>&nbsp;<br> &nbsp;Service</b></div>

<div id="cb05">
<font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;"><b>&nbsp;<u>Sommertilbud</u><br> &nbsp;Trænger din computer til en udrensning? <br> &nbsp;Vi tilbyder dette i øjeblikket for 250 kr. <u>ink</u>l
software. (Normalpris 300)</b><br></span><span style="font-size:8pt;"> &nbsp;Tilbudet gælder til 1/8 -06</span></font><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;"></span></font>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vi tilbyder mange ting indenfor pc verdenen. Vi bygger vores
viden på over <br> &nbsp;10 års &nbsp;interesse og forståelse af faget. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Ydelser som vi tilbyder:</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;<b>-Fejlretninger </b></span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Er din Pc gået ned? Ved du ikke, hvad problemet skyldes. Så
ring trygt til os <br> &nbsp;og vi ser på &nbsp;det. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vi kan rette de fleste fejl, også selvom de omhandler ekstra
udstyr som printer, <br> &nbsp;scanner, netværk osv.</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;<b>-Rensning</b></span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Er din Pc blevet lidt sløv? Det kan tit skyldes du er blevet
inficeret med <br> &nbsp;Spyware eller virus. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vi har de nyeste programmer til fjernelse af dette. Vi kan ydermere
tilbyde <br> &nbsp;programmer*, så du undgår den slags i fremtiden. Vi forklarer dig
brugen af <br> &nbsp;disse og kører først når du har fuldt forståelse for dette.</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;<b>-Optimering af sikkerheden.</b></span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;I disse tider er det vigtigt at beskytte sin computer. Det
gælder både virus og <br> &nbsp;ubudne gæster!</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Ingen har lyst til at have indbrud. Det samme gælder med ens
pc! Hvem vil have &nbsp;fremmede til at snage i sine private email? Vi sikre din
computer, med de nyeste <br> &nbsp;og bedste programmer* på markedet .</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;<b>-Er dit styresystem originalt?</b></span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;I disse tider, hvor sikkerheden er i højsædet er det tit
ikke nok, hvis du bare <br> &nbsp;har en kopi af windows. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Der kan opstå problemer med sikkerheds opdatering fra
microsoft. Derfor råder <br> &nbsp;vi alle vores kunder til at få installeret en original
licens.</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vi tilbyder installation af originale* Windows XP, 98, 2000
mfl. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;<b>-Opsætning af Internet/netværk</b></span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vores speciale er netværk. Det kan være små ting som at få 2
computere til <br> &nbsp;at dele en printer. Det kan også være store ting, hvor der skal
mange <br> &nbsp;computere på nettet samtidig. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Vi har ekspertise indenfor trådløs netværk også, og vi
rådgiver dig gerne om <br> &nbsp;hvilket produkt der vil passe dig bedst. Samtidig sikre
vi dit trådløse netværk <br> &nbsp;mod uvelkomne gæster.</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;(Ønsker du en kabel løsning, pga sikkerheden er vi
behjælpelige med at trække <br> &nbsp;kabler og &nbsp;installere.)</span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;<b>-3. Part i en købsistuation.</b></span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Med vores viden tilbyder vi gerne hjælp til indkøb af PC. Vi
sælger ikke selv <br> &nbsp;Computere, derfor kan vi være en uvildig 3 part. Vi hjælper
ydermere med at <br> &nbsp;sætte pcen op, så du kun skal koncentere dig om at nyde din nye
investering. </span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;<b>-Opgradering af din computer.</b></span></font></p>

<p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Nogle gange kan en opgradering af dine computer være en
fordel. Vi kan være <br> &nbsp;behjælpelig med installering af fysiske dele i din computer
som, vil gøre den<br> &nbsp;hurtigere, stærkere og bedre rustet til fremtiden. </span></font></p>

&nbsp;<b>-Fjernsupport/Telefonsupport.</b>

</div><div id="cb06">

                <p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;"><br> &nbsp;Nogle gange kan problemer løses med få klik. Vi kan derfor
tilgå din computer <br> &nbsp;med Windows XP fjernsupport. Du kan følge med på skærmen når
dette gøres. <br> &nbsp;Har du fået lavet noget af os og er blevet i tvivl om noget og har
brug for <br> &nbsp;hjælp, så er du velkommen til at ringe eller sende en email med dine
<br> &nbsp;spørgsmål.</span></font></p>
                <p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;(Vi yder desværre ikke Telefon support til folk der ikke er
vores kunder.)</span></font></p>
                <p class=MsoNormal><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">&nbsp;Ovenover er der kun nævnt få af vores ekspertiser. Har du
andre <br> &nbsp;ønsker er du selvfølgelig velkommen til at ringe os. </span></font></p>

                <ul style='margin-top:0cm' type=disc>
                    <li class=MsoNormal style='mso-list:l0 level1 lfo1;tab-stops:list 36.0pt'><font face="Verdana"><span style="font-size:10pt;">Nogle programmer kan kræve en licens. <br>Den sælger
    vi dig også til farvorable priser. </span></font></li>

</div>

<div id="coy">© 2006-2006 Vejlepc.dk - Vejle PC Service<br />Webdesign af Anders Friis Hansen</div>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:48 #20
cssfilen.css

html,body{margin:0px;padding:0px;}
body{margin:10px;font:16px verdana,sans-serif;}

#cont{width:600px;margin:0px auto;border:1px solid #000;}

#ct{background-image:url('banner.png');height:105px;}

#cc{background-image:url('bg02.jpg');height:24px;text-align:center;font-weight:bold;padding

:10px 0px;}

#cb{background-image:url('bg03.jpg');height:412px;padding:10px;}
#cb05{background-image:url('bg05.jpg');}
#cb06{background-image:url('bg06.jpg');height:330px;padding:10px;}
#cb08{background-image:url('bg08.jpg');height:59px;padding:10px;}

.fradr{width:150px;float:right;}

#coy{font-size:10px;text-align:center;padding-top:10px;}

a{color:#000;}
a:hover{color:#000;}
.bit{font-weight:bold;}
.mintxt{font-size:14px;}
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juli 2006 - 21:50 #21
Så mangler du en validering og fjernelse af en masse markup så siderne kommer til at ligne 19/07-2006 21:01:51 lidt mere (er ved at se en film og fjernelse af markup er ikke lige helt så sjovt som at se den film ... håber det er ok?
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. juli 2006 - 00:00 #22
Hvis du vil bevare den nuværende sideopbygning kan du også blot tilføje denne ene css regel inde i din styleblok istedet for alt den anden markup rettelse:

<style type="text/css">
//...
p{margin:8px 0px;}
//...
</style>

Her er en linje du kan indsætte i adresselinjen i FF

java script:as=document.getElementsByTagName("p");for(i=0;i<as.length;i++)as[i].style.margin="8px 0px";void(0);

- tryk herefter enter ... den vil simulere ændringen kunstigt ...

... men rettelse til den nye markup vil måske være bedre ... ?
- Men fejlen består som sagt i at browserne ikke er enig om margin
tildeling på p elementer ... det gælder bl.a. også ved h elementer ...
Avatar billede bamm Nybegynder
20. juli 2006 - 19:53 #23
Hvis du får lidt tid til overs idag, kunne du så ikke kigge på den sidste side, da jeg stadig ikke forstår så meget at det der markup.. :(
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. juli 2006 - 20:35 #24
19/07-2006 20:32:21 = Forsiden
19/07-2006 21:38:46 = Om os
19/07-2006 21:40:25 samt rettelsen i 19/07-2006 21:41:40 = kontakt
19/07-2006 21:48:44 = service

^ - Det er egentlig alle 4 sider på hele websiden...

[ Hvis du får lidt tid til overs idag, kunne du så ikke kigge på den sidste side ]
- De burde alle 4 være lavet jævnfør ovenstående...

[ da jeg stadig ikke forstår så meget at det der markup.. :( ]
- Ehm, håbede egentlig at du kunne implementere det selv ( troede egentlig at det var godt nok allerede i 19/07-2006 20:32:21)... det burde være meget basalt det her ??? Men, indrømmer dog at jeg selv bruger notesblok som editor og der er andre der bruger en mere grafisk editor og at de derfor ikke behøver at sætte sig ind i markup...

- Med alt respekt så er der lige et par punkter her:
1. Du burde måske køre html og ikke xhtml når du ikke har basis viden
indenfor html er det den forkerte vej du kører ved at vælge xhtml. Det at man bruger en visuel editor er ikke godt nok ... den tager ikke hensyn til hvad brugeren foretager sig af ting der måske ikke er optimal eller ok i xhtml (i de fleste tilfælde jeg har set gør den ikke)...

2. Du bad om at få rettet fejlen med at den ikke viste siderne (baggrunden) ordentligt det er rettet hvis du blot tager de filer jeg har skrevet ... ok, du skal så passe på med p elementer og rette markup'en lidt til ... du kan selvfølgelig også bruge rettelsen i 20/07-2006 00:00:58 istedet for at rette markup strukturen...

3. Jeg laver ikke hele websites ... jeg har dog fået flere tilbud om lønnede opgaver fra flere sider, men jeg har min egen webshop at gå op i ... og så har jeg ikke nogle "papirer" på min selvlærte viden ... Jeg synes at spørgsmålet er løst hvis du vil have din markup gennemhøvlet så den bliver så simpel bygget op (som jeg skriver er det stort set blot markup der skal fjernes) så må det betegnes som et spørgsmål der ikke vedrører den visuelle del af designet...

... Hvis ikke det er godt nok p.t. ( virker fint her med den test jeg lavede ... dog skal det selvfølgelig lige tilrettes medmindre man blot bruger 20/07-2006 00:00:58) så afvis lige mit svar ellers så accepter det ... det er dit valg - m.h.t. tid så skal jeg lige have skrevet nogle fakturaer og pakket nogle pakker ... Yes, jeg hjælper herinde til tider ... men jeg kan ikke leve af at hjælpe gratis til og hvis jeg ikke får noget "erfaring" ud af at hjælpe i et spørgsmål springer jeg sommetider over eller også løser jeg dem ... men når et spørgsmål udvides fra en visuel fejl der så er rettet til også lige pludselig at omfatte en markup kodnings optimering så tager jeg forbeholdet for at hoppe fra den ekstra opgave ...

^ - Jeg hjælper dog også herinde da der sikkert også er nogle der så måske vil hjælpe mig når jeg får brug for det... Og jeg har allerede fået hjælp til en hel del ting fra forskellige brugere her på eksperten ... så man lærer noget ved at hjælpe, lytte og spørge...

- Håber det er ok,
Mvh Clemme :o)
Avatar billede bamm Nybegynder
20. juli 2006 - 20:48 #25
Jo da,, det er okay..

Hvordan giver jeg dig de point der?
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. juli 2006 - 20:51 #26
Du trykker på mit navn i en box der dukker frem og så accepter...
Tror vist man skal have javascript og cookies aktiveret før den dukker frem...
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. juli 2006 - 20:57 #27
Og tak for point :)
Avatar billede bamm Nybegynder
20. juli 2006 - 21:06 #28
Har lige et spg.. kontakt.htm ser nu forkert ud i IE men ikke i FF :S har du nogle ide om hvad det kan være:

---
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css" />
<meta http-equiv="content-language" content="da" />
<title>Vejle PC Service</title>

<style type='text/css'>
html,body{margin:0px;padding:0px;}
body{margin:10px;font:16px verdana,sans-serif;}

#cont{width:600px;margin:0px auto;border:1px solid #000;}

#ct{background-image:url('banner.png');height:105px;}

#cc{background-image:url('bg02.jpg');height:24px;text-align:center;font-weight:bold;padding:10px 0px;}

#cb{background-image:url('bg03.jpg');height:412px;padding:10px;}

.fradr{width:150px;float:right;}

#coy{font-size:10px;text-align:center;padding-top:10px;}

a{color:#000;}
a:hover{color:#000;}
.bit{font-weight:bold;}
.mintxt{font-size:14px;}

</style></head>

<body>
<div id="cont">

<div id="ct">&nbsp;</div>

<div id="cc"><a href="index.htm">Forside</a> | <a href="service.htm">Service</a> |
<a href="info.htm">Om&nbsp;os</a> | Kontakt</div>

<div id="cb">

<br /><span class="bit">Kontakt</span><br /><span style="font-size:10pt;">Kontalt os på tlf. +45 28144368 eller ved at udfulde denne kontaktformular.</span><br><span style="font-size:10pt;"><form method="post" action="sender.php">
    &nbsp;<label for="t1">Navn:</label><br>
    &nbsp;<input id="t1" type="text" name="name" /><br />

    &nbsp;<label for="t2">Email:</label><br>
    &nbsp;<input id="t2" type="text" name="email" /><br />

    &nbsp;<label for="t2">Telefon nr.:</label><br>
    &nbsp;<input id="t2" type="text" name="tlf" /><br />

    &nbsp;<label for="t3">Emne:</label><br>
    &nbsp;<input id="t3" type="text" name="subject" /><br />
<br>    &nbsp;<label for="t4">Besked:</label><br>
    &nbsp;<textarea id="t4" name="message" rows="3" cols="49"></textarea><br />
<br>
    &nbsp;<label for="t5">Ønsker du at vi kontakter dig pr. tlf.:</label><br>
    &nbsp;<select size="1" name="menu">
                <option selected="selected">Ja</option>
                <option>Nej</option>

</select>
<br><br>
&nbsp;<label for="t6"></label><input id="t6" type="submit" name="submit" value=" Send mail " />
    <input type="reset" value=" Slet alt " />

        </form></span>

</div>

<div id="coy">© 2006-2006 Vejlepc.dk - Vejle PC Service<br />Webdesign af Anders Friis Hansen</div>

</body></html>
---
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. juli 2006 - 21:26 #29
Browsere er ikke enige om margin på form elementer...
Prøv denne her i din css: form{margin:0px;}

... Så er der også lidt forskel på højden af dine besked area's
måske skal du have en #t4{height:50px;} sat ind i css også ...