Avatar billede julesrimet Nybegynder
17. juli 2006 - 21:42 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Webhotel hvor?

Hejsa,

jeg står og skal lave et nyt site og vil vide, hvor jeg finder det bedste webhotel (+domæneregistrering, men det er vel bare en formsag). Jeg har ingen idé om, hvor mange besøgende, der kommer. Dvs i starten behøver den ikke have kapacitet til et så stort publikum, men det skal være et sted, hvor jeg kan opgradere undervejs.

Tilægsspørgsmål: Er der noget om, at man ikke kan være anonym mht danske domænenavne mere? Eller er der en omvej?
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 21:45 #1
Du kan godt være anonym på DK-domæner hvis du har adresse beskyttelse ved CPR registret.
Avatar billede jps6kb Novice
17. juli 2006 - 21:45 #2
Jeg bruger www.web10.dk til de domæner jeg vælger ikke selv at hoste.
De er helt udemærkede efter min mening.
Du kan være anonym ved DKHostmaster, således at andre ikke umiddelbart kan gå ind og se dit navn når de søger på domænet. Det er noget du vælger når du aktiverer dit domæne ved DKHostmaster.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. juli 2006 - 21:47 #3
Jeg står som anonym for mine domæner, uden at be om det, eller have adresse beskyttelse.

Hvad skal dit webhotel inkludere?
Nogen bestemt server teknologi?
Database?
Plads?
Email?
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 21:47 #4
jps6kb -> Vær opmærksom på nye regler.

julesrimet -> Hvor du skal have webhotel ? Ja, jeg ville selvfølgelig sige hos www.web2u.dk (Mig selv som er medejer), men det er selvfølgelig anpå dit behov.
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 21:48 #5
hmortensen -> Har du så ikke lige fået brev fra DK-Hostmaster ?
Avatar billede julesrimet Nybegynder
17. juli 2006 - 21:49 #6
Jeg skal ikke bruge særlig meget plads, da det meste er tekst (bruges til en blog til en pro fodboldspiller), så normal plads, men det skal være sådan, at jeg kan opgradere båndbredden, hvis der kommer flere "kunder i butikken". Desuden skal jeg bruge mail og jeg ved ikke om min blog kræver noget serverteknologi???
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 21:49 #7
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 21:51 #8
julesrimet -> Du skal først finde ud af hvilken blog du bruger og hvad den kræver af teknologi ? php eller asp ? mysql eller mssql ?
Avatar billede julesrimet Nybegynder
17. juli 2006 - 21:53 #9
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. juli 2006 - 21:54 #10
leif, har intet brev modtaget. Oplysningerne har været offentlig tilgængelige, men pludselig var de ikke. Ikke noget jeg selv har bedt om.
Avatar billede julesrimet Nybegynder
17. juli 2006 - 22:02 #11
Jeg tager sgu det her wordpress, det ser coolt ud! Spørgsmålet er så bare, hvad jeg skal bruge som har:

"normal plads, men det skal være sådan, at jeg kan opgradere båndbredden, hvis der kommer flere "kunder i butikken". Desuden skal jeg bruge mail og jeg ved ikke om min blog kræver noget serverteknologi???" og kan understøtte wordpress
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 22:02 #12
Strange, jeg har ellers modtaget et pænt brev om at jeg skal anmode om Adressebeskyttelse enten via CPR eller mit telefonselskab
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 22:03 #13
www.web2u.dk , vi understøtter i hvert til fald WordPress
Avatar billede julesrimet Nybegynder
17. juli 2006 - 22:05 #14
det skal lige siges, at det er af allerstørste vigtighed, at jeg kan opgradere hastigheden, således at den ikke sløver de brugere, der vælger at besøge bloggen. Den må forventes at blive yderst velbesøgt!
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 22:09 #15
Du kan ikke opgradere hastigheden uden at skulle betale 1 mindre bondegård, da din udbyder har den forbindelse som de nu har.
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 22:09 #16
Men alle udbydere med php og mysql vil kunne håndtere WordPress
Avatar billede kasperwood Nybegynder
17. juli 2006 - 23:58 #17
Jeg har haft gode erfaringer med http//www.i123.dk
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
18. juli 2006 - 00:04 #18
web10 = skrammel, og dårlig service. De opdatere intet.

b-one = dårligt rygte, har ikke brugt dem for nyeligt.

cliche.dk - Hvis du ikke kender til clichesagen, så check newz.dk og computerworld.dk

needhost.dk = rigtig godt, dog ikke særlig gode til at håntere domæneFLYTNINGER, men en del andet, de er stadig nybegydere, men giver UENDELIG Trafik, af betyningen (512gb trafik for 2006 indtil videre, ingen klager :])

ooh.. der alt for mange dårlige til at beskrive det.

Jeg håber lidt på acenet.dk til advanceret hosting , men de danske webhoteller er af en ringe kvalitet.
Avatar billede it-dk Nybegynder
18. juli 2006 - 19:34 #19
Jeg bruger selv flere forskellige udbydere til mine domæner og jeg kan varmt anbefale følgende:
www.intergate.dk
www.unitspeed.dk

men også www.surftown.dk men jeg ville nok en af de to andre.
Jeg har heller ikke haft gode erfaringer med www.b-one.dk og www.web10.dk
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
18. juli 2006 - 20:42 #20
surftown er ligesom mange andre af de små poppede, kendt for at bondefange deres kunder rimeligt groft :p

Men det er altid prisen som afgør det. Man skal nok droppe 10kr. webhotellerne, og gå op og betale en 50,- om måneden for at få noget kram.
Avatar billede it-dk Nybegynder
18. juli 2006 - 20:53 #21
Jeg vil give tdafoobar ret. Det kan godt betale sig at betale lidt mere en 10 kr.
Avatar billede avminarm Juniormester
19. juli 2006 - 10:25 #22
du kan prøve wandt-net.dk
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 10:28 #23
alt afhængige af hvad du vil give for  et webhotel, ellers kan du for 40 kr om måneden få, eget domænenavn
ASP.NET 1.1, ASP.NET 2.0, ASP og PHP understøttelse, 200 MB serverplads, Anti Spam mailfilter, Antivirus mailfilter, 50 MB MySql database, Mulighed for MS Access databaser og gratis support (både telefon og mail)

Bruger selv:
www.yourhost.dk

har dog valgt et prof hotel, hvor jeg både kan sende og modtage SMSer fra, en del mere plads at lege på =)