Avatar billede jhjorsal Mester
15. juli 2006 - 20:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tordenfluer på (i) skærmen

Jeg har lige fået en Acer 5020 bærebar pc, og nu i sommervarmen går det i min gru op for mig at der kan komme tordenfluer ind mellem den ydre skærm (virker som en folie) og så der hvor billedet vises på, dvs. at jeg pt. har ca 35 små sorte prikker der går rundt på min skærm, rettels nogen er allerede gået i stå. Hvordan får jeg dem ud igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2006 - 22:01 #1
Det kan man ikke - der skal en ny skærm til.

Om garantien dæker ved jeg ikke....
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2006 - 22:05 #2
http://www.hwt.dk/forum.asp?mode=traade&id=203793&emneID=9

"
Tak for din henvendelse.
Problemet med tordenfluer inde i skærmen er meget udbredt. Forskellige firmaer har naturligvis forskellige politikker
vedrørende denne problemstilling. Acer's politik er dog meget klar på dette punkt. Tordenfluer (eller andre små dyr)
inde i skærmen er ikke noget som garantien går ind og dækker, med mindre selvfølgelig fluen i sin vandring inde i skærmen
får beskadiget en eller flere pixels.

Hvis en LCD skærm bliver samlet så det ikke er muligt for tordenfluer at kravle ind, så bliver skærmen i løbet af meget kort tid
så varm at den bogstaveligt talt eksploderer inden i. Derfor er der altid en minimal samlingsrevne, så der kan komme tilstrækkeligt med luft ind.

Om der kommer en ny teknologi indenfor fladskærme der retter op på dette "problem", er ikke noget jeg skal kunne udtale mig om.
Lige p.t. er der ingen planer i den retning, men det går jo stærkt i denne industri, og det kan da ikke udelukkes at vi om et par år ser
skærme der er opbygget på en anden måde.

Med Venlig Hilsen
Ole
Acer Scandinavia
Technical Helpdesk

Fra dette link:
http://overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=182442&emneID=21
Avatar billede jhjorsal Mester
16. juli 2006 - 11:16 #3
Sikke da noget p.. men tak for kommentaren, lig et svar.
Avatar billede dang Praktikant
17. juli 2006 - 19:56 #4
jeg fik dem til at falde ned i den sidste 1/5 del af skærmen ved at tappe meget forsigtigt på glasset !