Avatar billede lightningminnow Nybegynder
15. juli 2006 - 17:29 Der er 1 kommentar

ART og Fine Bright på bærbar PC'er

Anmeldelse af LG LW20 Express, Tweakup.dk vs. Notebookreview.dk

Jeg er, efter at have læst tweakup.dk’s super grundige anmeldelse og herefter notebookservice’s anmeldelse af samme laptop, i tvivl om en detalje vedr. skærmen.

På tweakup.dk kan man læse flg.:
http://www.tweakup.dk/article/751/dk/

”Ud over at skærmen er meget lille og kører med en høj opløsning er der også tale om en Fine Bright LCD skærm som kører med ART teknologien (Anti Reflection Treatment) som gør at billedet er meget klart og har dybe farver. Noget som vi har set at flere producenter inden for notebooks er begyndt at arbejde ud fra. De giver en helt anden oplevelse når man arbejder ved computeren i lang tid. Billedet er mere klart og behageligt at se på hvad enten man sidder i mørke på en kontor eller på en mark i solen. Det vil altid være muligt at se hvad der foregår på skærmen pga. ART teknologien.”

Hvilket, som Jeg læser det, udtrykker at skærmen kan bruges udendørs, hvor det stadig er muligt at se hvad der foregår på skærmen.

Notebookreview, derimod siger:
http://www.notebookreviews.dk/review/show/10022/index.html

”Skærmen på LW20 Express er en lille 12.1” med en naturlig opløsning på 1280x800. Skærmen er desuden forsynet med Fine Bright teknologi. Dette gør at farverne ser endnu mere livlige og knivskarpe ud, hvilket er meget behageligt at se på. Ulempen ved denne teknik er, at skærmen er meget udsat for selv de mindste refleksioner. Enhver lyskilde gør det endnu sværere at se hvad, der sker på skærmen, hvilket tager noget af fornøjelsen væk. Men kan man leve med dette får man en god billedkvalitet.”

At Fine Bright Teknologien ikke kan bruges, hvor der er ekstra lyskilder, som fx udenfor.

Først og fremmest kunne jeg godt tænke mig at vide: 1) Hvem har ret?

2) Har LG LW20 Express ART?

3) I så fald: Hvordan reagerer skærmen egentlig når laptop’en udnyttes udenfor, er den resistent overfor sollys, i form at anti refleksion?

4) Hvad ville i selv vælge, hvis I skulle have en laptop, som kan bruges udenfor?

5) Findes der andre computere, der på ligefod med LG’s LW 20 Express, har samme størrelse og skærmopløsning på markedet lige p.t. (Ved at Asus har lanceret en model som er mindre end LG’s)

6) Hvis der er nogen, der har denne laptop, er i velkommen til at lade jeres mening om den udtrykke her.

Tak på forhånd.
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2006 - 21:15 #1
Kender ikke teknologien... men den har en fuldstændig blank skærm som reflekter ALT, meget god at se på og arbejde ved. men man skal tænke over hvor lyset kommer ind osv.