Avatar billede moltov Nybegynder
13. juli 2006 - 11:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Forskellige forbindelser på samme pc

Hej Alle

Jeg har en PC som skal sættes op til 2 forskellige netforbindelser...Vedkommende skal kunne vælge mellem de to ved opstart. Jeg har lavet en fordeling via hardware...Men kan man ikke sætte den ene hardwareprofil med en IP-Adresse, og den anden via en anden IP-adresse?

For som det er nu, vil den kun have en IP-Adresse.

VH
Moltov
Avatar billede kim Nybegynder
13. juli 2006 - 12:02 #1
Jeg går ud fra du har lavet 2 hardware profiler. så starter du op i den profil som du vil have en fast ip adresse på og sætter den.
Avatar billede moltov Nybegynder
13. juli 2006 - 12:13 #2
Kim--> Har jeg prøvet...Men når jeg så starter en anden profil, så har den taget selvsamme IP adresse med over...Så uanset hvad jeg gør, så forbliver det den samme IP adresse.
Avatar billede kim Nybegynder
13. juli 2006 - 13:09 #3
Du er nød til at bruge to netkort da det er en hardware profil og ikke software.
Avatar billede moltov Nybegynder
13. juli 2006 - 13:10 #4
Tænkte jeg nok. Mon ikke det kan laves om med en router?
Avatar billede kim Nybegynder
13. juli 2006 - 13:22 #5
hvad med at bruge alternate configuration under ip hvis du ikke får en dhcp adresse bruger pc'en den faste.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2006 - 17:02 #6
Du kan da bruge funktionen Netsh som forfindes i XP (bare søg her på eksperten så skal du se der kommer mange frem. så kan du lave det via batfiler.)
Avatar billede moltov Nybegynder
14. juli 2006 - 10:20 #7
Kenp--> Tak sku...Lige hvad jeg søgte :-D

Moltov