Avatar billede iandk Nybegynder
12. juli 2006 - 22:12 Der er 6 kommentarer

Riprep "sjov"

Hej, Først vil jeg fortælle at jeg har arbejdet meget med RIS på Windows 2000, men nu efter jeg er gået over til 2003 har jeg ikke fået riprep til at virke.

Jeg har indlæst image fint fra en cd (windows xp pro) og dette image kan jeg sagtens rulle ud på de bærbare (Dell Latitude D610) som jeg vil, det er blot som om de ændringer jeg laver i sif filen ikke slår igennem (f.eks. join domain osv.) - det største og mest mærkelige problem jeg har er dog at jeg ikke kan få et riprep image til at fungere.

Sådan har jeg gjort:
Installer Windows XP på klient via RIS. Herefter har jeg installeret Office og et par andre applikationer og kørt riprep, som også har lagt alle filer tilbage på RIS serveren. På ris serveren kan jeg også se mit nye image, dog ikke i menuen, når jeg på selv samme klient igen vil prøve at rulle mit nye image på ?????
Jeg har læst meget på nettet efterhånden og i morgen tidlig prøver jeg at installere endnu en windows 2003 server med RIS for at se om det er serverinstallationen den er gal med.
Jeg må nok også nævne og jeg har læst mig til at det kan være pga. forskellige HAL'er at image ikke bliver vist i osc menuen, men da det er samme klient der blive rbrugt til det hele giver det ingen mening.
I sif filen har jeg f.eks. prøvet at ændre ImageType=SYSPREP til ImageType=Flat, hvor den så bliver vist i osc menuen, men naturligvis ikke virker. Det bekræfter desværre at det flade image til min nye riprep ikke ligger på RIS serveren, men det er jo desværre derfra jeg har installeret klienten inden tilføjelsen af de ekstra applikationer... Underligt mener jeg, men er der nogen der kan hjælpe ?

Jeg bor i Holstebro og ud over de 200 point kan vi sagtens finde ud af frokost, middag el.lign, hvis du kan hjælpe ?

På forhånd tak eksperter :o)
Avatar billede kim Nybegynder
13. juli 2006 - 12:05 #1
Hvad med at sysprepe og ghoste ud på maskinerne.
Avatar billede iandk Nybegynder
14. juli 2006 - 15:08 #2
Ghost ser jeg som en nødløsning og en løsning man bruger hvis det er få klienter der er tale om og ikke hundredevis, men jeg har fået det til at virke på en gammel Windows 2000 server igen - vil dog gerne have det til at virke på Windows 2003 server ?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2006 - 14:17 #3
Avatar billede iandk Nybegynder
16. juli 2006 - 10:34 #4
Det er lige præcis hos Technet jeg har fulgt vejledningerne hidtil. Selv om dette er tilfældet "driller" min RIS stadig meget.

Jeg har efterhånden installeret to RIS server på Windows 2003 med samme problem og netop nu en ny på en Windows 2000 server, hvor det ser lidt mere lovende ud, men pt. ikke en holdbar løsning.
Avatar billede iandk Nybegynder
17. juli 2006 - 14:33 #5
Har netop nu prøvet lign. på min Windows 2000 RIS server, hvor jeg har et WinXP SP2 image liggende af en Dell Latitude D610. Jeg installerer mit image og installerer modificationer på dette. Riprep kører fint, men når jeg nu vælger mit image på OSC menuen kommer følgende fejl:

The BINL service cannot locate a flat image with a version that matches the version of the RIPREP image.

En underlig fejl, når man tænker på at jeg en time tidligere har brugt selv samme RIS server til at installere denne klient op.

Stadig ingen gode ideer derude ?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2006 - 12:40 #6
Hej Jandk- jeg vil gerne prøve at hjælpe dig igennem, men fejlfinding tager lidt tid - så hvis du har tålmodighed og ikke har givet op endnu skal det nok lykkes.
Jeg har dog ikke selv så meget erfaring med riprep , men RIS plejer at lykkes - så lad os prøve:
Se lige min artikel om RIS på http://www.dannyboyd.dk/ - 2000 server - ris=samme som i 2003.
Du har brugt riprep fra management tools til 2003 - så skal du kontrollere at det image bliver lagt på dit share og at brugeren har fuld adgang hertil.
Når det er gjort bør du associere din sif-fil med riprepimage, for at være sikker på at de er linket - det er en betinglse for at se dem i OSc menuen.

Jeg forstår ikke hvad du mener med "I sif filen har jeg f.eks. prøvet at ændre ImageType=SYSPREP til ImageType=Flat," - men det er lidt tid siden jeg har anvendt ris så det er muligt noget der hører til riprep alene - eller ...?