Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. juli 2006 - 18:31 Der er 8 kommentarer

skærm eller skærmkort

Hej

Hmm havde en skærm der begyndte at gå i "sort" kortvarig indtil den slet ikk ku vise billede.

Lånte en gammel virkelig gammel skærm.

og så ( med den kvalitet skærmen har) ku jeg se billede igen.

NU er denne skærms billede begyndt at dirre.

Så er spørgsmålet -

ER denne skærm også færdig eller er det mit skærmkort?

lidt mystisk.

Skal dog lige nævnes at jeg har flyttet denne skærm "lidt hårdt" i dag.

og ja det er en gl skærm med rør-
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2006 - 19:34 #1
Tror muligvis at du har en for høj refreshrate.
Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. juli 2006 - 19:39 #2
ok og det er
Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. juli 2006 - 19:39 #3
og hvordan ændres den
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2006 - 20:04 #4
Der inde hvor du sætter opløsningen, trykker du på advanceret knappen. Så vælger du monitor/skærm fanebladet og sætter din refresh rate til 60.
Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. juli 2006 - 20:11 #5
fandt det nu selv. ss
men smid svar og du får point
app sysn nu stadig det flimrer den stod på 20 og nu har jeg sat den på 60
Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. juli 2006 - 20:16 #6
hmm har ændret de indstillinger... og genstartet men den flimrer stadig,- ergo ikk freshrate
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
10. juli 2006 - 08:08 #7
Efter det du skriver tror jeg mest på at det er skærmen den er gal med, men du kunne evt. undersøge om det kan være skærmkablet der er dårligt - prøv at lirke lidt med stikkene og se om det kan være en løs forbindelse, og så prøv at fjerne omkringliggende powerkabler.
Hvis du har et ekstra kabel eller stadig har kablet fra den første skærm der gik i stykker, kunne du se om det virker bedre.
Avatar billede biverbaby Nybegynder
02. januar 2007 - 16:10 #8
vil du poste et svar , var kablet de rvar problemet