Avatar billede dpouls1 Nybegynder
06. juli 2006 - 14:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Popup kører videre men hovedsiden returnerer til klienten

Jeg har brug for at brugeren ved et tryk på en knap får åbnet en popup som foretager nogle meget tidskrævende aktioner. Hovedsiden skal kunne bruges normalt mens popup'en fortsætter sit arbejde sideløbende.

Er det overhovedet muligt og hvordan skal jeg håndtere Response til klienten fra hovedsiden evt. popup'en?

*Som det fungerer nu: Brugeren trykker på en knap som åbner en popup og udfører de tidskrævende aktioner. Det er ikke muligt at benytte hovedsiden indtil popup'en har udført sine aktioner*
Avatar billede dpouls1 Nybegynder
06. juli 2006 - 14:26 #1
Jeg åbner et nyt vindue vha. target="_blank" men problemet ligger i at det skal gøres clientside og derfor overføres HttpResponse fra hovedvinduet som popup'en kører videre på. Derfor står popup'en nu med bolden og hovedvinduet får ikke bolden tilbage før popup'en har udført aktionerne.

Jeg ved ikke om det kan omgås, men det er muligt at jeg skal bruge noget threading.
Avatar billede froenie Nybegynder
10. juli 2006 - 15:30 #2
Hvis du bruger window.open og dermed laver et nyt vindue, så burde hovedsiden kunne benyttes.... Når popuppen er færdig skulle du kunne sende til hovedsiden via window.opener har ikke testet det, men skulle være muligt.
Avatar billede dpouls1 Nybegynder
10. juli 2006 - 15:56 #3