Avatar billede newbie.dk Praktikant
06. juli 2006 - 08:18 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

God dansk Photoshop bog

Kender I en rigtigt god dansk Photoshop bog.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. juli 2006 - 08:31 #1
Helt klart: "Billedbehandling med Adobe Photoshop CS2" af Heine Lennart Christensen, Globe Forlag - ISBN 87-7900-395-8
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juli 2006 - 08:31 #2
Ikke fordi jeg har meget forstand på Photoshop, men det er nok lidt svært uden lidt mere viden om hvad du søger.  :-)

http://www.saxo.com/subject/photoshop
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juli 2006 - 08:40 #3
Du behøver faktisk ikke købe en bog, du kan lære rigtig meget ved at anvende de tutorials der findes på nettet. Skal du have noget dansk at starte på så har jeg noget materiale liggende der godt nok er lavet til en ældre version, men som stadig sagtens kan anvendes. Hvis du vil have dettilsendt så drop en email adresse, så sender jeg (andre er også velkomne)
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juli 2006 - 08:51 #4
bufferzone >> Jo tak, det vil jeg da gerne se på.

kkkk[snabela]c.dk

På forhånd tak.  :-)
Avatar billede newbie.dk Praktikant
06. juli 2006 - 08:51 #5
Jeg er på udkig efter en bog både til at læse/gennemgå, men også som opslagsværk.
Prisen gør ikke så meget bare man får noget for pengene.
Fotograf, det lyder som du selv har den, jeg vil lige kigge lidt nærmere på den.

Bufferzone, det vil da glæde mig meget hvis du ville sende mig det. a_nielsen(a)ofir.dk
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. juli 2006 - 08:56 #6
...du kunne jo gøre som mig, først låne den på biblioteket inden man køber, mine reoler er efterhånden fyldt godt op, så....
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. juli 2006 - 09:51 #7
Bufferzone - det er korrekt man kan lære rigtig meget på nettet, men efter min opfattelse er det meget hvordan laver man en knap, hvordan laver man en kniv med blod på, hvordan laver du vandråber mm.

Hvis man køber en bog får du ofte en teoretisk indgangsvinkel til tingene, og forklarer overordnet hvordan man bør og kan arbejde.

Istedet for at købe en decideret photoshopbog, ville jeg købe et par bøger om farve,opsætning,billedbehandling mm. alt efter hvad du nu ønsker at bruge programmet til.

Og så lære de forskellige funktioner i programmet ved at studere tutorials og guides på nettet.

Hvis du skal bruge det dagligt og det interessere dig meget, så kan jeg ikke andet end at anbefale Photoshop magasinet photoshopuser, de laver også tv. Det er godt nok begge på engelsk, men let læseligt. ( www.photoshopuser.com )
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2006 - 10:17 #8
Jeg er igang med en e-bog og den er rigtig god.Den vil jeg anbefale. Der er medfølgende foto så man selv kan afprøve opgaverne Koster 300 kr. + moms

http://www.preducation.dk/eksempler/photoshop/87-91344-06-9/phcs2.html
Avatar billede hcma Novice
06. juli 2006 - 10:46 #9
gå da op på biblioteket og se hvad de har (de har en masse, og du kan så altid købe senere)
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2006 - 12:22 #10
hcma - der er ca 6 mdr. ventetid på photoshop bøger på biblioteket. Der har jeg selv investeret.
Avatar billede hcma Novice
06. juli 2006 - 14:41 #11
hov-sa >>  så er du uheldig. hos mig er der rigeligt at vælge imellem :o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. juli 2006 - 19:56 #12
Jeg stødt ind den her side her for et stykke tid siden http://photoshop-overblik.dk/

Nogle af jer som har erfaring med deres materiale. Skal selv igang med indesign og havde tænkt på det, men der også til photoshop. Umidelbart se det meget nice ud...
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. juli 2006 - 19:58 #13
Hvis i kan forstå hvad jeg skriver, er da total sprog spasser :P
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2006 - 23:00 #14
michael-k - det er det samme produkt som jeg henviser til i preducation.dk. Jeg har også købt e-book om Indesign og Illustrator. Og skifter lidt mellem opgaverne. Jeg synes alle bøger er super. Indesign kan i øvrigt lånes som e-bog på Københavns biblioteks hjemmeside. Her fik jeg inspirationen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juli 2006 - 23:17 #15
Så er photoshop dokumenterne sent til vejmand og newbie.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2006 - 02:09 #16
Tusind tak, bufferzone.

Det glæder jeg mig til at se nærmere på.  :-)
Avatar billede hcma Novice
07. juli 2006 - 12:01 #17
bufferzone >>  lad lige også mig se hvad det er :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2006 - 12:23 #18
så skal jeg lige have en email adresse at sende til
Avatar billede beebaa Nybegynder
08. juli 2006 - 18:13 #19
bufferzone >> Det lyder spændende, du må meget gerne sende det til mig også.
batunn(a)hotmail.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2006 - 19:33 #20
jeg venter lige på hcma's adresse
Avatar billede hcma Novice
08. juli 2006 - 19:43 #21
bufferzone >>  ligger under min profil og på min tips & tricks side ;o)
og nu også her:  hcma(og så det tegn jeg ikke kan huske hvad hedder)hcma.dk
Avatar billede newbie.dk Praktikant
12. juli 2006 - 13:01 #22
Mange tak for jeres input.
Mange tak til bufferzone for det tilsendte materiele - det ser lovende ud.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2006 - 13:33 #23
og der er sent til hcma og beebaa
Avatar billede hcma Novice
12. juli 2006 - 13:54 #24
har modtaget materialet
tak til bufferzone  :o)