Avatar billede ministryguy Nybegynder
05. juli 2006 - 02:37 Der er 11 kommentarer

Browservisning af min hjemmeside

Hej.

Jeg har lavet en hjemmeside i Frontpage 2003, og jeg køre med en opløsning på 1280 X 1024 på min computer. Men har opdaget at min side ser helst tosset ud hvis folk der klikker ind på siden køre mindre end det..
Hvordan får jeg min hjemmeside vist, så alle kan se den rigtigt, uanset opløsning? Og skal jeg lave hele siden om for det???
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2006 - 09:47 #1
det mest almindelige at gøre er at lave designet med en fast bredde, som repræsenterer mindste fællesnævner man ønsker at understøtter - optimerer man for 1024 kommer folk med mindre opløsninger til at scrolle og folk med større for bare en kedelig kant i siderne. Det er selvfølgelig ikke altid det optimale men det er besøgende vant til så det skader trods alt minimalt.

Hvor meget af dit nuværende kode du skal lave om er umuligt at svare på - måske skal du og måske er det bare ganske få tegn du skal lave om.
Avatar billede ministryguy Nybegynder
05. juli 2006 - 10:05 #2
Det vil sige den tabel jeg har nu, laver jeg en fast bredde på i egenskaber for tabel? Der står også på min hjemmeside at den er optimeret til 1280 X 1024. Men jeg må se om jeg ikke kan lave en fast bredde på den. Tak for svar.
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2006 - 10:10 #3
ja - en fast bredde vil formentlig kunne gøre underværker i dit tilfælde her.

Normalt er det dårlig skik at skrive hvad siden er optimeret til - for hvad får brugerne egentlig ud af det? De går jo ikke ind og ændrer opløsninger bare for at se et enkelt site.
Avatar billede ministryguy Nybegynder
05. juli 2006 - 14:38 #4
Ok, tak for rådet Jeg sletter bare det jeg har skrevet om optimering. Jeg arbejder videre på det, men hvis der er noget så spørger jeg dig lige hvis det er ok?
Men du kan jo prøve at klikke ind på siden og se den i forskellige opløsninger.

www.larsendanmark.com
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2006 - 16:55 #5
ja - det kan jeg godt se ikke bliver så heldigt. Med al respekt - jeg tror du vil kunne få meget ud af at lære lidt grundlæggende om html i stedet for at stole så meget på frontpage (som er et ganske forfærdeligt program), og så samtidig også beslutte dig for om du vil køre med tables eller divs (eller i hvert fald bruge dem mere korrekt).
Avatar billede ministryguy Nybegynder
06. juli 2006 - 14:03 #6
Hej igen.

Hvordan indsætter jeg tekst og billede i rammen UDEN det der står i forvejen rykker sig? Jeg kan heller ikke placere mit billede som jeg vil, uden det rykker rundt på det der står i rammen i forvejen. Kan jeg slet ikke placere tekst og billede hvor jeg vil uden alt det bøvl? Det er PÆNT træls at sidde med.
Og da jeg ikke fatter en brik af HTML koder, og er noget langsom på øverste etage, skulle jeg helst have skåret det RIMLIG meget ud i pap. Min side er sådan set færdig, jeg mangler bare tekst og billeder på de enkelte sider, så uploader jeg den. Men kan ikke komme videre før jeg finder ud af at placere tekst og billede UAFHÆNGIGT af hinanden. Hvis jeg indsætter noget i den ramme jeg har, rykker den rundt på det det der står i forvejen :-(
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2006 - 16:57 #7
er det dig der har givet karma her til dette spm; http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=keysersoze&option=karma

?
Avatar billede ministryguy Nybegynder
06. juli 2006 - 18:21 #8
Øh, nej. Jeg aner ikke noget om det. Heller ikke med at give point. Jeg er helt ny her.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2006 - 18:55 #9
hmm - mystisk, for tiden passer ellers... så må det være en eller anden anden nød der har fået ondt i en vis del over noget vedkommende ikke kan kontrollere. I hvert fald utroligt så intetsigende folk kan være - men man kan selvfølgelig ikke gøre for det hvis man er mindrebegavet.

anyway - jeg er ikke 100% med på hvordan du mener det hele rykker sig rundt når du indsætte indhold, men måske skyldes det lidt forkert brug af tabellen. Prøv at lave flere rækker/kolonner til hver sit "speciale" på siden; fx en top, midt og en bund og lad midten blive delt ind i menu, indhold og billede - på den måde vil alt indhold kunne placeres hvor det ønskes samtidig med at alt følger hinanden.
Avatar billede ministryguy Nybegynder
06. juli 2006 - 21:35 #10
Altså jeg var inde og se din profil, men jeg har ikke klikket på andet end din hjemmeside :-)
Jeg må arbejde videre med de tabeller og celler, der er ikke andet for.
Jeg ville bare ønske man frit kunne placere tekst og billede frit i rammen, men ok.
Tak for svar.
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2006 - 14:43 #11
du har for så vidt 100% frie hænder til placering osv - det kræver bare en masse øvelse.

Jeg håber du er kommet videre i hvert fald så skal vi ikke lukke her?