Avatar billede agffan Nybegynder
02. juli 2006 - 16:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

pege på www.domænenavn.dk

Hvis jeg på en computer installer apache webserver, hvordan får jeg den så til at pege på mit domaæne uden brug af eksterne tjenester?

eller kan man overhovdet det?

/agffan
Avatar billede agffan Nybegynder
02. juli 2006 - 17:05 #1
hmmm... måske ikke helt præcist formuleret...

Det jeg mener er at jeg har en webserver og når min søsters børn skriver i adressefeltet i browseren så skal de se min hjemmeside...

ALTSÅ jeg hoster selv min hjemmeside

Men hvordan skal min søsters børns computer finde ud af det?

JA JA JA.... jeg VED det står kluntet men det er så @#!! varmt idag

:o)

/agffan
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2006 - 17:37 #2
de DNS servere som server domænet skal have navnet til at pege på din
IP adresse (og så skal der naturligvius være adgang udefra gennem router/firewall)
Avatar billede agffan Nybegynder
02. juli 2006 - 17:51 #3
Hejsa arne_v

Øhhh... det er ik' rigtig forstået!

DNS'en er den ude i byen??

/agffan
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. juli 2006 - 17:53 #4
Der er mange DNS servere over hele verden, som alle snakker sammen i et kæmpe netværk. Derfor skal du blot oprettes på en, så vil de andre også vide at du eksistere.

En mulighed kunne være at benytte www.gratisdns.dk hvor du kan pege dit domæne på din servers IP.
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 18:05 #5
For at et domænenavn kan pege på en IP skal domænet have tilknyttet minimum 1 DNS server og 2 ved .DK domæner. De servere fortæller resten af verden hvor domæne.dk peger hen. Hvis det er et .DK skal dine DNS servere godkendes af DK-Hostmaster (Koster et beløb)

Et alternativ er at bruge fx. GratisDNS som er en Gratis service som pt. bliver brugt til 89002 domæner af forskellige slags.
Avatar billede ffn Nybegynder
02. juli 2006 - 18:46 #6
bruger selv: http://dyndns.dk/
Avatar billede agffan Nybegynder
02. juli 2006 - 18:58 #7
spørgsmålet udspringer fra dette http://www.eksperten.dk/spm/714616
Jeg vil ikke underlægges andres holdninger og meninger omkring hvad der er rigtig og hvad der er forkert derfor vil jeg selv hoste mine sider fremover.

Vil gratis dns kunne støtte mig i dette eller skal jeg som, leif fortæller, koste et beløb til DK-hostmaster for derigennem at være på den sikre side???

/agffan
Avatar billede agffan Nybegynder
02. juli 2006 - 19:00 #8
Så lige til sidst...

Hvordan får jeg frigivet mine domæner fra surftown?

/agffan
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 19:00 #9
GratisDNS er fuldstændig ligeglad med hvor din side ligger. GratisDNS yder kun DNS.
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 19:01 #10
http://gratisdns.dk/?size=400&side=51 (Forudsat du ønsker at bruge GratisDNS)
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 19:06 #11
Og passende kan du i ventetiden læse: http://gratisdns.dk/howto/hjemmehosting/index.phtml
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2006 - 23:24 #12
læs leif's link om redelegering

grundliggende skal dkhostmaster bare have at vide at gratisdns er DNS for
dit domæne fremfor surftown
Avatar billede ffn Nybegynder
03. juli 2006 - 07:41 #13
i forlængelse af ovenstående: og gratisDNS 'bare' have at vide hvilken ip den skal lade domænet pege på. f.eks din computers ip - ja, det styre du selv gennem gratisDNS
Avatar billede agffan Nybegynder
13. juli 2006 - 23:07 #14
ja... så er jeg tilbage... der måtte jeg lige ta tilløb et par gange det var @#!! ikke helt nemt.

men nu virker det bare som det skal.

Leif jeg synes at du skal have pointene da du bragte links om redelegering...

tak til alle for jeres hjælp... det var super

/agffan
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2006 - 23:43 #15
Jeg takker da, men synes da hmortensen også skal have hvis du har valgt at bruge GratisDNS
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2006 - 23:43 #16
.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. juli 2006 - 00:53 #17
Ta du dem bare leif ;)