Avatar billede mad53n Nybegynder
30. juni 2006 - 19:39 Der er 2 kommentarer

TV Out - Alfaview 42 LCD Deluxe + Geforce Go 6800

Okay, sagen er som følger:

Jeg har købt et Alfaview "42 LCD Deluxe.
Min laptop indeholder et Geforce Go 6800.
Jeg forbinder disse to ting med et kabel med VGA stik i fjernsynet og DVI stik skruet ind bag i laptoppen.
Min laptop kører WinXP Home SP2 - Originale drivere til Geforce kortet.

Når jeg starter laptoppen op, kommer der først en lille boks i venstre øverste hjørne af tv'et som fortæller mig at den har registreret signalet fra tv'et og at opløsningen er 640*480. Derefter kan man se Windows loade på mit TV, men med det samme skærmen med login til WinXP springer frem, forsvinder signalet fra fjernsynet igen.

Jeg har læst mig frem til i brugervejledningen til TV'et at den bedste opløsnig at køre er 640*480, men ligemeget hvordan jeg indstillinger TV Out delen til gfx kortet, kommer der intet billede på skærmen.

Har selvfølgelig prøve at sætte opløsningen til 640*480 alle steder i opsætningen, men lige lidt hjælper det.
Det eneste resultat der kommer af det, er at displayet på laptoppen får samme opløsning - Hvilket jeg ikke er videre begejstret over når jeg plejer at køre 1440*900 på den. :)

Jeg har lige brugt 399 på det skide kabel til at forbinde DVI udgangen til VGA indgangen på tv'et og så vil det bare ikke fungere.

Hvad kan der være galt?
Der er en enkelt anden driverpakke til grafikkortet jeg kender til udover den som fulgte med da jeg købte den. Nvidia er åbenbart nærige med nye drivere til "Go" serien.

Det er garanteret en indstilling jeg har sat forkert et sted som gør at jeg ikke kan få signalet over på tv'et, jeg ved bare ikke hvilken!

Hjælp! :(
Avatar billede c-holst Novice
30. juni 2006 - 21:04 #1
Ved godt, at det er en bærbar, hvorfor alle punkterne ikke passer helt, men her er lidt du kan kigge på, ellers vil jeg gerne have et link til din model bærbar, da jeg måske kan finde et eller andet der.

Når du bruger dvistikket, kan det jo være, at der er en eller anden knap på din pc du skal trykke på, for at få den til at skifte mellem skærmene, tjek evt i manuelen

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:02 #2
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)